woensdag 29 juni 2011

Van de onpraktische vrouw

Oei, warm he? Gisteren gutste ik van het zweet (ja, charming)(maar serieus, ik voelde het zelfs uit mijn knieen komen. Ik wist niet dat dat kon) en vanmorgen liep ik wederom druipend in het rond, maar dit keer door de regen. Lekker hoor. Ik heb de hoop dat het straks in Bloemendaal wat stabieler weer is. Ja, het is maar 5 minuten van Haarlem, maar toch he, het is een heeeeeel andere omgeving hoor.

Gisteren was mijn eerste dag vrij in het kader van De Verhuizing, met Zoon1+2 niet in mijn kielzog, en dus toog ik naar Ikea voor diverse zeer onmisbare items voor in Huis2. Ik heb er 3 uur rondgelopen. Had een ongelooflijk volle kar en daar zaten niet eens alle kasten in, die ook nog aangeschaft moesten worden. Wel een aanzienlijk aantal lampen en ophangdingesen, alsmede diverse wcrolhouders. Ja, ik weet wel waar de prioriteiten liggen.
Ook hing ik ongeveer een uur rond bij de afdeling gordijnen, waar ik uiteindelijk, eindelijk, gordijnen vond die mij bekoorden. Daarna gooide ik in het wilde weg wat roedes en rails in dn kar, en toen kreeg ik een brainwave en vroeg een Ikeagordijnafdelingmevrouw om hulp. Dat bleek een goede zet, want ik had heul verkeerde roedes en rails in mijne kar en ook nog had ik alle bevestigingsdingesen vergeten. De mevrouw keek mij zo eens aan en vroeg, of ik van plan was om alles zelf in huis op te hangen en te bevestigen. Dat zag zij namelijk niet zo zitten, kreeg ik de indruk. Ik vertelde haar dat mijne Echtgenoot dat zou gaan doen, wat zij duidelijk een opluchting vond en zij gooide nog wat onduidelijke tussenstukjes en ophangseltjes in mijn kar.
Vervolgens stond ik geruime tijd bij de afdeling jaloezieen (irritant woord), met mijn lijstje met maten van de ramen in Huis2. En zeer goed oplettend en ook heel nauwkeurig, maakte ik berekeningen enzo en laadde de kar nog voller met diverse pakketten.

Uiteindelijk ging ik bijna tegen de vlakte, kocht snel een flesje sap, verschanste mij in het waarlijk vrij nette rookhok van Ikea en kwam weer een beetje tot leven. Belde Echtgenoot en verzocht hem met rasse schreden naar me toe te komen. Wij maakten een beetje amok over nog wat lampen en tilden een stuk of 38 heel erg zware dozen uit rij 44 vak 7. Enzo.

Eenmaal in Huis2 was ik zeer in mijn nopjes met alle aangeschafte spullen, nadat ik gewoon meteen vergeten was wat het bedrag bij de kassa was geweest, en startte een schoonmaakmanie. Ik lapte alle ramen en zag alvast voor me hoe het zonlicht zo mooi door de nieuwe jaloezieen luxaflexachtigen zou schijnen.
En toen bleek dat ik echt geeneen goede maat had gekocht. Geeneen van de dingen past voor het raam. Ja, hoe is het mogelijk ja.

's Avonds ging Echtgenoot aan de slag met alle roedes en aanverwante zaken en bleef geruime tijd weg. En toen hij thuiskwam, had hij het opwekkende bericht, dat ik ook daar niet helemaaaal de juiste dingen had aangeschaft. Maar het was toch gelukt. Wat een handige man heb ik toch.
Dat moet ook wel met zo'n vrouw.
Vanavond komt Vriendin2 mij helpen met het in elkaar zetten van de nieuwe boekenkasten, gelukkig is zij nogal een praktisch type, want anders is het leed niet te overzien denk ik.
En ik heb bier gekocht.
Maar dat terzijde.

3 opmerkingen:

  1. dat doen ze expres hoor bij IKEA,verkeerde maten, want ze willen je graag terugzien zodat je nog een keer door die gehele winkel moet lopen en allerlei handige dingetjes ziet die je eerst niet nodig had...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahahahaha, I.kea, altijd een avontuur - SUCCES ;-)

    BeantwoordenVerwijderen