woensdag 22 juni 2011

30 Day Challenge - 2. Iets waar je naar uitkijkt

Nah, dat is niet zo moeilijk. Ik kijk voortdurend naar dingen uit. Het is natuurlijk ook heel makkelijk om nu het belangrijkste te benoemen. Namelijk, De Verhuizing. Nog 10 dagen en het is zover.
Ik kijk erg uit naar het wonen in Huis2. Want het wordt een fancy huis, oei oei. Ik kijk uit naar mijn nieuwe keuken. Naar de mooie vloer en het grote balkon waar ik mijzelve voortdurend zie zitten met de laptop, met een boekje, een flesje wijn of wat en een kopje thee. Uitkijkend op de tuin, waar De Zonen natuurlijk heel zoet spelen. Naar het bad, waar Zoon1+2 samen inkunnen, twee blote kindertjes in bad, die daarna de hele nacht slapen in hun nieuwe kamers. Ik kijk ook uit naar het rustige leven waar ik me een hoop van voorstel, zeker na de laatste maanden die van hectiek bijna uit elkaar zijn gebarsten. De maanden. Maar ook ik zelf. En Echtgenoot. Avonden lang gaan wij samen op de bank zitten kijken naar mijn fabulous behang. Wij gaan uren zitten praten aan de tafel in de keuken. En vooral gaan we weekenden lang samen zijn met de kinderen, en niet alleen op zondag een paar uurtjes. Ik hoef dan even niet te denken aan inpakken, aan verbouwen, aan nieuwe scholen en kinderdagverblijven regelen, aan kennismakingsgesprekken op scholen, kinderdagverblijven en naschoolseopvangen. Ja, dat wordt 'ne fraaie tijd.
Maar nu eerst kijk ik ook even uit naar de bijna-twee-weken die ik vrij van werk ben, vanaf maandag. Om al het bovenstaande te doen. En ik moet natuurlijk nog wel een klein beetje inpakken. En Huis2 moet nog schoongemaakt, want ik denk niet dat de kinderbescherming het goed vindt dat ik Z1+2 in het stofnest ga huizen, wat Huis2 op dit moment nog is. Ik geloof ook zelfs dat er nieuw leven aan het groeien is in het bad, het is wel interessant, het is het groeien van de wereld in het klein, daar in dat bad. Met kleine groene plantjes, waar kleine pootjes aan groeien en oogjes en handjes. Komt omdat er al een hele tijd een laagje water in staat.

Het is belangrijk, ergens naar uitkijken. Het is nooit zo lekker opstaan in de ochtend, als wanneer je weet dat er iets leuks gaat gebeuren die dag. Het is nooit zo prettig werken, als wanneer je weet dat je in de avond een pleziertje gaat hebben. Uitkijken kan naar alles. Na een dag werken kijk ik er naar uit om De Zonen weer te zien. En na een dag thuis, kijk ik er naar uit dat ze 's avonds in bed liggen. Ik kijk vaak uit naar het eten, omdat ik er van houd. Ik kijk uit naar de vakantie, ik kijk uit naar het moment dat ik een fles wijn openmaak, om die vervolgens in een glas te schenken. Ja maar echt, want dat is een heel mooi geluid hoor. kdoekkdoekkdoek. Ik kijk uit naar feestjes. Vooral als ik een fab outfit heb. Ik kijk uit naar een kappersbezoek, want niks zo lekker als nieuwe haren. Na een brakke nacht kijk ik erg uit naar koffie en sigaret, lekker in de tuin in mijn eentje even 5 minuten van bezinning. Ik kijk erg uit naar een ongeopend mailtje wat leuk gaat zijn en natuurlijk naar het moment elke avond dat ik heerlijk in bed lig met een kopje thee en een boek.

Vandaag kijk ik uit naar vanavond. Borrelavond met de meisjes. Elke week, twee keer per week, absoluut iets om naar uit te kijken. Zuske en Vriendin 1 t/m 3. Altijd ongeevenaard.
En een avondje niet denken aan de rest waar ik naar uitkijk, maar wat eerst nog heeel veel werk is.

3 opmerkingen:

  1. Gelukkig heb je een mooie, nieuwe plek om naar uit te kijken - veel verhuisplezier ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je een leuke titel 'Kristel doet nooit water bij de wijn' ghehe!

    BeantwoordenVerwijderen