dinsdag 17 mei 2016

Gezinsesque, wandelen, en de nieuwe toekomst.

Het was weer zover hoor. De avondvierdaagse. Natuurlijk had ik al reeds de strookjes met 'ja we doen mee' ingeleverd, en hadden de Zonen het over de smerige sinaasappel-gewoonte, maar toch komt zulks altijd als een verrassing voor mij. Zie ik het in agenda, of hoor Vriendin2 er ineens over praten, en blijkt het opeens toch deze week al te zijn. De stress van heel vroeg eten en gedoe en alles was vandaag niet aan de orde, omdat de kinders in Het Dorp bij De Vader vertoefden, en ik alleen maar wat eten in mijzelf hoefde te stoppen en niks nie tasjes hoefde in te pakken. (Korte broek? Lange broek? Zonnebrand? Snoep, drinken, tasjes, stempelkaarten... en dat alles vóór het tijdstip waarop men normaal pas een wijntje inschenkt, alvorens te gaan koken.) Morgen is het mijn beurt, vandaag hoefde ik alleen maar op te komen dagen.

Wat ook wel weer fijn was, want had er alweer wereldreizen en activiteiten op zitten, van heb ik jou daar. Het is bijna teveel om op te noemen, maar er gebeurt nogal veel ja. Ik was in Antwerpen met de Aanstaande Aanstaande, ik was op Texel met voornoemde en Vriendin2, ik was in Huis1 van de Aanstaande Aanstaande, ik was in Amsterdam, ik was in Huis2 van mijn Ouderkes, want zij hebben zich een Stulpje aangeschaft, om vakanties en weekenden in door te brengen. Ook was ik bij de Schone Ouders, en heel soms was ik in mijn eigen Huuske, waar ik op mijn terraske de plantjes water gaf en wijn-met-ijs dronk, in de zon die opeens als een malle ging schijnen. Ik was nog een keer jarig ook, werd 37 wederom begin dertig, en kreeg nogal veel cadeaus, zeker voor iemand die eigenlijk de verjaardag fluks voorbij laat gaan, doorgaans.

Een nieuwe laptop, een nieuwe koffer, heel veel fijne bonnen om mij in het nieuw te steken, nieuwe favo schoenen, een abonnement op de Linda. en van Zoon2 allerschattigste schaaltjes, ' want daar houdt mamma van '. En dat klopt als een bus. Op de nieuwe laptop schrijf ik dit, met nogal veel plezier, want het is een paarse. Een paarse! Veel blijer word ik niet he.

Tijdens de paar dagen in Stulp2 van de Ouderkes, maakte mijn vader Het Raarste Ooit mee. Dit bleek zijn nieuwe afritsbroek te zijn, die niet afritsbaar was. Hierom moesten Zuske en ik nogal lachen, en wij vonden eensgezind, dat ons vader dan toch tot dusver een waarlijk goed leven heeft gehad. Ik sprong, zeer onkarakteristiek, in een bijzonder koud zwembad, in bikini en al, en wij dronken een aanzienlijk aantal kommetjes wijn op mijn nieuwe levensjaar.

Het was sowieso een bijzonder gezinsesque toestand allemaal, want we gingen ook nog eens naar De Dijk, in Caprera, Vader, Moeder, Zuske en ik. Er was een hoop regen, er waren poncho's, er was bier en natuurlijk de nogal leuke muziek. Uiteindelijk ging het licht pas uit, haha nadat er nog meer bier was gedronken in de Dorps Kroeg, maar dat vind ik persoonlijk een uitstekend tijdstip.

En over gezin gesproken zeg. Mijn oma overleed. Bijna 97 jaar. In slaap, met kinderen eromheen. Aan eind van leven, letterlijk. Het was mooi geweest. Mijn vader heeft geen ouders meer. Maar als je dan toch 66 bent, en dan pas geen ouders meer hebt, dan vind ik dat eigenlijk heel mooi, naast verdrietig. En ik zag al mijn nichten en neven weer, en er waren prachtige foto's en verhalen, en het was eigenlijk een mooie dag. Ik heb geen opa's of oma's meer, dat besefte ik me opeens na een app-gesprek met Nicht3. Gun ik mijn Zonen natuurlijk ook, pas ergens in de dertig in die situatie te zijn. Kan toch bepaald wel verdrietiger.

En ja, ergens in de dertig. Ben ik. Geworden. Natuurlijk was ik van zins om altijd ergens in de twintig te blijven, maar zo werkt het nu eenmaal niet. Wat kennelijk ook niet werkt, is om je leven te plannen. Daar was ik dus de laatste tijd al een beetje achter gekomen, echter is er vooral nu goeds te benoemen.

Ouders hebben Stulp2.
Zonen doen het bijzonder goed in hun beide huizen.
Ik heb een paarse laptop.
Mijn huuske blijft nog zeker anderhalf jaar onafgebroken.
Favoriete wijn is deze week in de aanbieding. Ik ben dus evenwel mijn rommelkamer aan het leegruimen.
Vond jurkje terug, waarvan ik dacht dat het kwijt was.
Heb vanaf morgen de Zonen bijna 6 dagen bij me.
Kocht mijzelf een nieuwe lamp, waarin een kleine eekhoorn zit. Ik kan er niet over uit, hoe leuk ik dat vind.
En. Grootste nieuws, voor mij, sinds draaidop op wijnfles en haarverf:

GA EIGEN WINKEL BEGINNEN!

Naast de eekhoornlamp, de paarse laptop en mijn Zonen, krijg je me toch niet gelukkiger.
Het wordt een winkel met ALLEEN maar coole dingen. Krukjes, lampen, keramiek, dingen, spullen. En koffie, thee, limonade.
Muntthee zal er niet geschonken worden. Maar er zullen lekkere koekjes zijn. Alles is met gluten en de wanden worden paars en roze en lichtblauw. Het is goed te betalen, in het kader van hoe leuk alles gaat zijn en ik zal, eindelijk, weten wat ik wil doen. Wat ik kan en waar ik goed in ben. Daar moet een mens dus een nieuw jaar voor beginnen.
Natuurlijk eerst nog even drie dagen door de duinen lopen.

Maar daarna vooral mijn nieuwe toekomst in.

4 opmerkingen:

  1. Wow! En waar kan ik die winkel vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een onwijs leuke blog zo!!!! Krijg er helemaal een blij gezicht van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hiep, hiep, hoera, alsnog dan, en alvast voor de winkel. :-)

    BeantwoordenVerwijderen