woensdag 15 juni 2011

Trouwen met een oude vrouw

Zoon1: Bleeerrrrk ik ga echt nooooit met een meisje uit mijn klas trouwen.
Ik: Oh nee? Wat jammer, het zijn zulke leuke meisjes.
Zoon1: Bleeeerrrk nee echt niet, ik wil ze èten, niet met ze trouwen.
Ik: Ach. Met wie ga je dan trouwen?
Zoon1: Met jou!
Ik: Jeeuhh, dat hoopte ik al!
Zoon1: Ja, ik trouw met een oude vrouw.
Ik: Watte?
Zoon1: Jij bent toch een oude vrouw.
Ik: Nou zeg, dat valt toch wel mee? Hallo, dat valt toch wel mee?
Zoon1: Ja, nu wel, maar als ik groot ben, dan ben jij toch een oude vrouw?
Ik: Hmmm. Ieieiiiitsje ouder dan nu, maar niet òud, niet echt òud.
Zoon1: Echt wel.
Ik: Nou, denk maar niet dat ik nog kinderen ga krijgen hoor, anders. Dat je het even weet.
Zoon1: Nee, daar ben je dan te oud voor.
Ik: Ja. Inderdaad ja. Tssk. Misschien kun je dan beter toch trouwen met iemand anders, als je wel kinderen wilt.
Zoon1: Pfff, mammaaa, je krijgt geen kinderen van tròuwen hoor. Ik krijg wel kindjes van de vriendin, die ik dan heb.


En zo kon ik maar weer eens zeer verontrust en verward verder met de rest van mijn dag.

6 opmerkingen:

  1. ACh, je weet waar je aan toe bent. Dat is ook fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je moet natuurlijk ook niet alles door elkaar halen he :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hahahaha, hij weet wél wat hij wil ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, het is een leuke zoon. Weet iets te goed wat hij wil, moet zijn moeder voortdurend corrigeren en schept graag duidelijkheid. En is 5. Bewaar me, wat komt er dan nog?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. de jeugd van tegenwoordig volgt gewoon het voorbeeld van de ouders: eerst een baby met een vriendin, dan trouwen met de mama van de baby...
    dus waarschijnlijk wordt het binnenkort (over zo'n 10 jaar) ook veel op terrassen hangen met witte wijn.... is daar iets mis mee??

    BeantwoordenVerwijderen