donderdag 23 juni 2011

30 Day Challenge - 3. Je eerste liefde

Ach. De liefde. Ja, het is fraai, de liefde. Ik heb me er in elk geval best wel mee vermaakt zo in mijn leev'n. Tot ik natuurlijk Echtgenoot ontmoette. Hem hing ik een bord om zijn nek met Liefde erop en we leven lang ende gelukkig.
Maar, de eerste was hij niet. mhhihihi

De eerste èchte, dat was Clement. In twee HAVO volgens mij, zaten we bij elkaar in de klas. En oei oei, wat werd ik verliefd op Clement. Ik was 15 en ik geloof niet dat ik er destijds nou zo heel florissant uitzag, maar ik deed mijn best en kamde mijn hele lange haren nog eens flink pluizig, lachte mijn abominabele tanden bloot en stopte zo nog eens wat watten en sokken in mijn bh. Oei wat was ik verliefd.
En na een enorme aanloopperiode, jawel, toen hadden wij toch echt verkering. Het staat me nog heel helder voor de geest, hoe we de eerste keer hand in hand liepen en ik eigenlijk op dat moment direct wilde loslaten om gillend naar mijn vriendinnen te fietsen om dat te vertellen. Hij was 17 en dat was al heel stoer op zich. Ik noemde hem mijn Vriendje tegen iedereen en ik kreeg van hem een kettinkje met een half hartje en hij had de andere helft om zijn nek. Heel mannelijk ja. Oei wat was ik verliefd. Wij deden zoenen en hand in hand lopen en hij had een brommert, waar ik dan heel romantisch achterop zat. We gingen naar de kermis en naar het strand en bivakkeerden op elkaars slaapkamer en bij elkaars ouders op de bank.

Wij hebben Het nooit met elkaar gedaan. Ik was pas 15 hee, hallo. Ik geloof niet dat hij het daar heel erg mee eens was, want ik herinner me nog wel een paar ongemakkelijke gesprekjes waar ik steeds deed of ik geen idee had waar hij het over had en dat hij de moed dan maar opgaf en maar gewoon weer heel simpel zijn tong in mijn mond stak en ik daar heel tevreden mee was.
En mijn ouders, die dachten echter dat ik het wèl deed. Mijn moeder kocht condooms. En liet mij zien waar ze die neer had gelegd, zodat ik ze wel kon pakken.
The Horror. De Hel Op Aarde. OMG.
En nu denk ik, wat een hippe, coole, vooruitstrevende actie, om condooms te kopen voor je dochter zodat ze, wat ze doet, veilig doet. Nu he, denk ik dat. Toen niet, oh nee. Gillend, brakend en scheldend vond ik het belachelijk en het sterkte mij alleen maar in mijn idee om het nièt te doen. heeeel slimme ouders, heeeeeel slim

De liefde ging over. Omdat ik op een feestje, ongeveer 6 maanden later, het wel okee vond dat iemand anders mij ging zoenen. Zoiets, was het geloof ik. Clement vond dat niet zo'n heel goed idee. Ik geloof dat het een beetje zo'n soort verhaal was. En dat wij toen gingen praten en dat we toen dachten dat het, 'maar uit was' en dat ik toen niet durfde te zeggen van 'nee weeehhhh neeeeee blijf bij mijijijijij' en dat het toen uit was.
Ik heb er wel om gehuild.
En ik geloof niet dat we elkaar de rest van de HAVO periode nog veel zagen en daarna ook eigenlijk nooit meer. Een jaar of 4 geleden kwam ik hem een keer tegen, dat was grappig, maar ik zou nu geen idee hebben hoe het met hem is. Hij zit niet op Facebook, ontdek ik net. Ja, hoe moet je dan oooit contact met iemand onderhouden.

Overigens zat voor Clement nog wel een Liefde, maar dat was zo jeugdig en basisschool, dat is niet smeuïg genoeg dunkt mij. Maar oei, daar was ik ook verliefd op.
En na Liefde1 kwam Liefde2 en op hem was ik ook verliefd, oei. En daarna nog een keer op iemand die het achteraf niet zo erg waard was, al mijn verliefdheid. Maar oei. En FavoEx, oei daar was ik ook verliefd op.

Maar Echtgenoot, nee, maar hàllo, dààr ben ik verliefd op. Ja, ik ga niet zomaar trouwen en Zonen baren enzo. Wat denkt u wel.
Echtgenoot is Liefde5, als ik het zo bedenk. Maar voor mij gewoon 1 hoor.

5 opmerkingen:

  1. Ach, t was toch niet zo'n snellerd, die Clement, met z'n 17 in de tweede ;-)
    Je vertelt t leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk he, bloggen, zo leer je nog eens wat over andermans liefdesleven (-;

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Clement, jij? wistikniet. Had ik toch beter op moeten letten. Als ik dezelfde voor me heb: Volgens mij hield Clement ook van Guns 'n Roses Was toen ook heul koel.
    Toen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. MaartenB, jazeker Clement, en jazeker Guns 'n Roses inderdaad! haha! En ja, heul cool, ik ga ook niet met zomaar iemand..ghehe.

    Sannah; nu je het zegt..haha! Ik denk dat hij van de MAVO kwam ofzo..geen idee eigenlijk.

    En Mammalien, zo is het, leuk he!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Liefde 5 met stip op nr 1 ;-)

    BeantwoordenVerwijderen