donderdag 28 juli 2011

Beetje vergeten dat we op vakantie gaan.

Terwijl ik bij zit te komen van de hele operaaaatie en alles, Echtgenoot bijkomt van alle logistieke consternatie en wij samen even op het balkon zitten te verzuchten in het algemeen, daagt ons opeens iets. Wij gaan overmorgen op vakantie.
Argh!
Nu zijn wij altijd dus al niet zo van de enorme voorbereiding als het op vakanties aankomt, maar dit slaat toch wel alles. Niks niet alle was gedaan, koffers opgezocht, geen inkopen gedaan, geen inventarisatie en laat staan dat we ook maar bij benadering weten waar alle kampeerspullen zich bevinden, sinds de verhuizing.
Zodoende ging Echtgenoot vanavond naar een grote kampeerwinkel en schafte zich een schare spullen aan, waarvan we al een paar jaar zeggen dat we het nodig hebben.(Tafel, stoelen, etc). Hoewel ik eigenlijk ook best een mening heb over iets als stoelen liefst roze, besloot ik flexibel ende meegaand te zijn en dat koste niet eens heel veel moeite. verdenk chirurg van hersenoperatie.
En zo kwam E net thuis, een half maandsalaris lichter, maar met diverse zeer nuttige spullen. Zo kan ik dit jaar voor het eerst gaan koken, in dn tent, zonder op mijn knietjes te hoeven zitten, (zeer handig ook, in kader van de operaaaatie en al) en kunnen wij met De Zonen aan een tafel eten en in stoelen zitten, waar we niet na 1 uur rugpijn in krijgen. Ook hebben wij nu handige ophangdingesen en een waterzak of iets, met handvatten, 'ne bezem en een rubberen hamer. Ja.
Nu morgen alleen nog even alles wassen wat ik mee wil nemen, de koffers inpakken, denken aan dekens, truien en regenjassen en laarzen, alsmede zwembroeken, handdoeken en zonnebrillen, want positief ingesteld tot het einde, zo zijn we ja.
Nog even opzoeken waar de tent is en de slaapzakken en hopen dat ons luchtbed niet lek is, waar me opeens een klein detail van bijstaat van twee jaar geleden.
Morgen nog even boodschappen doen, matjes halen voor op de grond, batterijen voor de zaklampen, wijn, koffie, filters, wat eten, wijn, rozijnen en koek in grote aantallen voor Zoon2, de nintendo voor Zoon1 vooral niet vergeten, denken aan borden, bekers, bakjes, wijn, bestek, pannen, theedoeken en afwasmiddel, muggenkaarsen, waxinelichtjes, aanstekers, wijn boeken, slippers, badjasjes, luiers, doekjes, nieuwe laarsjes voor Zoon2, sandaaltjes voor Zoon1, eigen schoenen zoeken in dozen in de gang wijn, de gare trui die Echtgenoot altijd wenst mee te nemen op vakanties, onderdak voor Cavia1+2 regelen, pasjes van zorgverzekering, pinpassen, laptop + telefoons + opladers, oorbellen, shampoo, tekenuithaalding, wijn en ehbo-doos inpakken. En misschien nog wat kleine dingen.

Ik vrees dat ik morgen de wekker moet zetten. Maar er is een grote kans dat Zoon2 erg meelevend is en om 05.30 wenst op te staan. Het is zo'n empathisch kind.
En oh ja. Morgen naar ziekenhuis voor bezoek aan chirurg. Het is maar goed dat ik nog wat andere dingen aan mijn hoofd heb.
Kan best zijn dat ik morgen te moe ben voor al het bovenstaande. Ben benieuwd of we overmorgen op vakantie gaan. Ik heb wel voor de gelegenheid mijn nagels in een dekkende kleur grijs gelakt. Natuurmens he.

1 opmerking: