zondag 17 juli 2011

30 Day Challenge - 5. What you ate today

Geen idee waarom deze titel opeens in het Engels is. Maar alla, ik ben flexibel hoor. That zal you wel merken.

Wat ik vandaag al ate, is niet zo heel bijzonder. Namelijk 2 boterhammen met smeerworst, waarvan Zoon2 ook nog de helft heeft opgegeten. Ik heb best wel honger actually, nu ik er zo over nathink.
Gisteren at ik in de ochtend ook twee boterhammen. Maar toen was het zaterdag. Op vrijdag at ik vier boterhammen, maar pas toen ik op mijn werk came.
Ja, dit is een heel spectaculair onderwerp, heb ik al in de gaten.

En dat terwijl ik love juist zo van eten. Maar seriously, ik denk altijd aan eten. Ik ben net een klein kind dat in de ochtend al vraagt wat er op het menu staat voor in de avond. Vanavond eten we roerbakmie, trouwens. Ik zag gisteren in de supermarkt een pak roerbakmie en thougt bij mezelf, dat ik that nog never heb gegeten volgens mij. Er is kip voor nodig. En een pak Oosterse Groenten. That kon ik niet vinden, dus heb ik maar een pak Chinese bakgroenten gepakt. Leek mij niet zo'n problem. En daarbij is dat the story of my life. Ik kook en bak altijd alles een little anders dan zoals het in het recept staat. Maar mijn theory is ook, dat het nooit echt klopt, wat op pakken en in recepten staat.
Ik zet nooit een kookwekker, bijvoorbeeld, want ik zoek altijd self een beetje uit hoe lang iets moet koken of bakken. Ik gooi overal extra kruiden in en voeg diverse ingredienten toe wat mij lekker lijkt.
Van de week aten we pancakes, waar ik altijd 100 ml melk en 1 ei meer in doe dan op het pak staat. Dat baked een stuk better vind ik zelf. Ik kook rijst en pasta altijd zo'n beetje op gevoel en de kaasfondue van yesterday fleurde ik wat op met peper en knoflook, hoewel op het pak stond dat er absolutely niks aan toegevoegd hoefde te worden.
Afbakbrood, waar ik een great fan van ben, doe ik altijd net zo lang in de oven tot het er delicious uitziet en dat is never zo na de 8 minuten die op het pak staan. Net als pizza, die goed is, als je de kaas kan smellen en niet na 12-15 minutes, perse.
Laatst heb ik ontdekt dat het heel smakelijk is, om een pak roomkaas door pasta te stirren, en er dan gebakken groente bovenop te kiepen, met geraspte cheese. Even gratis receptje zo van mij, daar boft you maar weer mee. Ik hoor graag hoe het smaakte.
Maar verder eten wij hier thuis vaak hetzelfde. Ik heb i think zo'n 20 gerechten die ik zo om en om maak, waarbij ik zo her en der wat veranderingen inbreng, want anders zouden we erg vaak hetzelfde eten. Een tijdje heeft Husband de wekelijkse boodschappen gedaan, maar toen we seriously al 4 weeks hetzelfde aten, besloot ik dat het different moest. Echtgenoot kan heel prima cooken hoor, maar houdt wel iets te veel naar mijn taste van bloemkool en pannenkoeken. En dat kwam mijn nose gewoon een beetje uit zeg maar. Say but.

Ik heb een blikje, met allemaal recepten erin, maar het only recept dat ik er eigenlijk nog wel eens uitpak, is dat van de geitenkaasquiche die ik zeer tasteful kan maken, als say ik het self. Daar ben ik wel the only one in, hier thuis. But dat boeit me niet zo very much. En ik maak het lekker toch so af en toe. En now ik er zo over denk, zit er ook een recept in van fish in de oven, waarvan het oorspronkelijke recept heel boring is, maar waar ik zelf heel nice olijven en tomatoes aan heb toegevoegd, waardoor zelfs Son1+2 het lekker vinden. Dat kan ik next week wel weer eens maken.

Anyway, ik go nu maar eens zien wat er nog voor lekkers in de kast ligt, want i have wel zin in wat to eat zo na dit stukske.

1 opmerking:

  1. Interessante interpretatie van het Ned-engels ;-) leuk gedaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen