woensdag 20 juli 2011

Zoon2 en zijn voorkeuren.

Nog twee dagen en al mijn mannen hebben vakantie. Ik geloof dat zij daar erg zin in hebben, maar ik vooral, kijk er naar uit. Buiten dat ik straks ook lekker twee weken vrij ben, verheug ik me op vijf hele weken van relaxte ochtenden, geen logistieke toestanden en geen rennen en vliegen en sjouwen en haast. Dat is goed nieuws, voor 'ne moeder. En na die weken verblijven De Zonen beiden hier in Het Dorp, op school en kinderdagverblijf, dus dat scheelt op mijn vrije dagen ook een hoop gefiets. We zijn er allemaal ook erg aan toe, na het laatste half jaar. Ik heb Echtgenoot zelfs nog nooit zoveel thuis gehad in de avond, dan de laatste twee weken. De arme man heeft zo hard gewerkt, dat hij zelfs de afgelopen weken even zijn fiets aan dn wilgen heeft gehangen en slechts nog puf heeft voor avondjes op de bank of naar vrienden. Ik zeg, heel niet slecht. Ik zou anders bijkans vergeten hoe de man eruit ziet.
Zoon2 weet van dit alles natuurlijk niks af. Die laat op zijn eigen manier blijken dat hij toe is aan rust een andere fase en is de afgelopen weken al bijna elke ochtend om 05.00 uur wakker. Dat breekt een mens wel op, zeg ik. Hem niet hoor, hij blijft er vrij vrolijk onder en kan zelfs harder en beter lopen dan eerst. Wat natuurlijk heel schattig en goed is. Ja. Echt heel goed. Maar wel vermoeiend.

Wat Zoon2 ook laat blijken, is dat hij nogal fan is van zijn vader. Heel Erg Fan Van Zijn Vader. En zijn broer. En zijn opa en oma. En zijn tante. En zijn andere tante. Niet zo van zijn moeder.

Als ik van mijn werk kom, krijg ik deze reactie:
'hee, haai mamma'

Als Echtgenoot van zijn werk komt:
'PAPPA! PAPPA! PAAAAPPAAA!!!!!'

Als ik naar mijn werk ga:
'Daag mamma'

Als Echtgenoot naar zijn werk gaat:
'NEEE PAPPAAAA!! Neeeneeneeeneeeneeeeneeeee pappaaaaa! Kuskuskuskuskuskuskuskuskus'


En vanmorgen hadden wij ook een heel liefdevol moment met het kind. Ik niet, hoor. Maar de rest van de familie wel. Zoon1 had een voorstelling op school, teneinde de afsluiting van het schooljaar vast te vieren. Wij gingen daar allen heen, ook Echtgenoot en oma mocht ook komen.
E + Zoon1 gingen met de auto en ik zou met de fiets gaan met Zoon2. Waarna zich de volgende 10 minuten voordeden:

Ik: Kom Zoon2, we gaan op de fiets.
Z2: pappa?
Ik: Pappa komt ook zo, die gaat met de auto.
Z2: Neeeee, pappaaaaaaaa!!
Ik: jaja liefje, die komt zo. Wij gaan zo ook oma zien!
Z2: OMA! OMA!! PAPPA! PAPPA!
Ik: en nu met mamma mee?
Z2: NEEEEEEEE.

Aldus. Kind op fiets gepropt. En op weg naar school.
Z2: Weeeeeehhh balk balk balk schreeuw gil
Ik: aah liefje, kijk, een hondje!
Z2: heeee, haaaaiii woef
Ik: Lief he. Krijgt mamma een kusje?
Z2: Neeeeeee. PAPPAAAAA PAPPAAAA
Ik: Jahaa, pappa komt zo.
Z2: weeeeeeeehhhhhh
Ik: kijk, een eendje! Kwak. Kwak.
Z2: heeee, haaaaaaiii! (...) PAAAPPAAAAA
Ik: Kijk, een trein!
Z2: heeeeee, daaaag haaaaaaiiii. (...) OOOOMAAAA PAAAPPPAAAAAA!!
Ik: Zo, we zijn er bijna!
Z2: PAAAPPAAAAA
Ik: Kijk liefje, een poes! Een poes!!
Z2: heeeee, haaaaaaaiii! NEEE MAMMA NEENEENEE.
Ik: Zo, we zijn er, gaat Zoon2 mee met mamma?
Z2: NEE.
Ik: Kijk, daar zijn pappa en oma.
Z2: OOOOMAAAAA PAAAAPPAAAAAA!

Dus. En precies dit scenario nadat we allemaal weer terug naar huis en werk gingen.

Het is maar goed dat Echtgenoot straks vijf weken vrij is en niet ik. Want ik denk anders dat Zoon2 uit pure ellende elke ochtend om 04.00 zijn opwachting gaat maken. Ben benieuwd of hij straks wel wil dat ik hem uit bed haal, of dat ik tot vijf uur moet wachten tot Echtgenoot thuis is. Lastig hoor.

2 opmerkingen:

  1. wacht maar tot ze achttien zijn en zogenaamd zelfstandig... mij noemt ie nu "moederlief"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hehe, tja, je kunt niet alles hebben he :-)

    BeantwoordenVerwijderen