donderdag 19 mei 2011

Waarom ik weer mijn haar moet verven en kruisjes zal oplopen

Morgen wordt een spannende dag, vertrouwde Zoon1 mij vanmorgen toe, achterop de fiets gezeten. Ah ja? Deed ik heel geinteresseerd hoewel ik eigenlijk bezig was om te bedenken wat dèze dag mij eigenlijk allemaal zou brengen, het was namelijk pas 08.15 en dan ben ik meestal nog niet met de volgende dag bezig behalve als het in het kader van drank, feestjes of kleding is.
Jahaa, vertelde Zoon1. Morgen namelijk, gaat hij een 'lijst bijhouden' waar hij op gaat aantekenen hoe zijn vader en ik hem bejegenen. Hij gaat 'heel stout' doen en dan goed in de gaten houden hoe 'lief' wij dan nog steeds tegen hem doen. Hij vond het nodig mij extra te waarschuwen, want als ik boos tegen hem doe, dan krijg ik een extra kruisje achter mijn naam en hij zei, om het kracht bij te zetten: 'laat ik het niet merken, mamma'. Inmiddels met grote interesse vroeg ik, wat de prijs zou zijn, mocht ik onverhoopt de wedstrijd winnen. Nu, gniffelde Zoon, ik kon dan wel een kusje krijgen eventueel, als prijs. Dat heeft ie van mij, want ik beloof hem ook altijd heel gul een kusje, als hij de tafel dekt of zijn eigen rondslingerende treinbaan op moet ruimen, tegen zijn zin in. (Waar hij dan eigenlijk hoopt op een eigen laptop ofzo, schat ik zo in). Ik juichte natuurlijk hard over mijn aanstaande prijs, waarop Zoon mij argwanend aankeek, en hij keek ook bepaald smalend, waarschijnlijk omdat hij weinig vertrouwen heeft in mijn winkansen. Dat zou op zich te maken kunnen hebben met de toon die ik tegen hem aansloeg, een uur daarvoor, omdat hij na 12 keer vragen nog steeds zijn melk niet op had gedronken. Ik denk dat ik daar morgen wel een kruisje voor achter mijn naam krijg.

Natuurlijk stimuleer ik het kind tot het nemen van initiatieven, als brave moeder, en ik ben dan ook zeer benieuwd naar het wedstrijdverloop morgen. Ik heb goede hoop, vooral omdat ik morgen de hele dag aan het werk ben, en Echtgenoot de hele dag bij De Zonen. Voor de zekerheid beloof ik hem morgenochtend denk ik maar ijs voor het ontbijt, pannenkoeken bij de lunch en patat voor het diner. Als zijn vader daar dan tegenin gaat, zullen zijn kruisjes rap oplopen schat ik zo in.

Wat een spannende dag morgen. Ik denk dat ik voor de gelegenheid mijn haar maar even in de verf zet.

3 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk creatief kind heb jij, haha! Succes vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het ziet er goed uit, so far.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een ondernemend kind, dat hij zo'n wedstrijd organiseert!

    BeantwoordenVerwijderen