maandag 9 mei 2011

Paarse was en een blote man.

Nouhou, het is hier heus niet altijd maar zo zoet en gezellig als het lijkt, hoor. Kommer en kwel is het ook weer niet, dat scheelt weer, maar allee, het is weer maandag-na-de-vakantie. Echtgenoot deed net alsof hij iets heul belangrijks op zijn werk had en stapte heel zakenmanachtig met een keurig overhemd om 06.45 reeds in zijn auto, de ochtendspits op de weg en, heel handig, thuis ontwijkend. Aldus ging ik maar snel douchen enzo voordat alle zonen wakker werden.
Zoon1 vond het nodig om heel maandagochtendesque met zijn verkeerde been uit bed te stappen toen ik hem toch echt heel lieflijk wakkermaakte. Mopperend verkondigde hij zijn moeheid en dat hij niet naar school wenste te gaan. Zoon2 werd stralend wakker, en straalde maar door terwijl hij zijn broodje smeerkaas in zijn haar smeerde. Zoon1 vond zijn brood niet lekker en wenste tekenfims te kijken en ik nam maar snel koffie en ging in de weer met mijn hyperhandige appelsnijdert van de Ikea, mijn nieuwste aanwinst. Sneed bijna mijn vingers in acht hapklare stukjes en foeterde daar een beetje over, zodat Zoon1 het nodig vond om te vragen 'wat er nu weer aan de hand was'. Ja, het is een meelevend kind.
Maar eigenlijk ging alles best wel soepel, ook al dacht ik steeds aan de droom die ik vannacht had, die iets te maken had met een datingshow en wat collega's ergens in een ander land, was nogal vaag en zo'n droom die in hoofd blijft hangen.

Toen ik even in de tuin stond met mijn koffie, keek ik zo heel terloops naar het huis van de achterburen, wat ik eigenlijk altijd probeer te vermijden. Dat heeft te maken met dat de moeder in dat huis, een enge psychopatische vrouw is, die altijd scheeuwt, op de waslijn altijd alleen maar paarse dingen heeft hangen, en die we af en toe met haar hoofd boven onze schutting zien, als ze haar klimop beknipt. De vader in dat huis heb ik al meerdere malen compleet in zijn bloot gezien omdat hij dat kennelijk een prettige manier vindt om de tafel te dekken en koffie te zetten enzo, en de kinderen in dat huis ken ik niet, want zie ik nooit, behalve de jongste dochter, die een fascinatie voor mij heeft. Ik zou denken dat het een stalker is, behalve dat ze 9 jaar is, ongeveer. Maar wat zag ik vanmorgen, toen ik toch die kant op keek... Niks! Ik zag niks. Het hele huis is verlaten, lege kamers, lege waslijn, geen blote man te bekennen, alle gordijnen weg en stilte. Ha, dacht ik. Ze zijn blijkbaar aan het verhuizen. Toen bedacht ik me, dat ik gisteren nog het hele huis vol had gezien, met het complete blote gezin erin, en heel geen teken van vertrek. Nu, dacht ik, ik zou ze eigenlijk moeten opzoeken, want dan ontvang ik graag wat tips, om zo snel en geruisloos te kunnen verhuizen, want onze aanstaande verhuizing zie ik toch iets anders voor me, veel meer met lawaai en gedoe en dagenlang van dozen en ellende, zeg maar.
Terwijl ik zo een beetje heel intelligent stond te staren naar het lege huis, en helemaal niet dacht aan De Zonen die binnen hopelijk gewoon aan het ontbijten waren, hoorde ik een geluid. De achterdeur van het huis ging open en er klonk wat gescharrel, en de deur ging weer dicht. En toen snapte ik het. De blote man had, samen met zijn overduidelijk heel leuke jongste dochter, zijn enge vrouw vermoord. Misschien wel gewurgd met haar paarse jurk, ofzo. Daarna had hij de onzichtbare andere kinderen in de auto gestopt, heel snel het huis leeggehaald en was vannacht met de noorderzon vertrokken naar een plek hier ver vandaan, iets met een camping waar iedereen met zonder kleding loopt.
En toen bedacht hij, dat hij de keukendeur niet op slot had gedaan en was daarom nog eventjes terug gekomen, precies toen ik in de tuin stond.
Ik denk, dat het zo wel gegaan zou zijn. Maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Het kan ook zijn dat ze gewoon verhuisd zijn naar Bloemendaal en dat ik ze over een paar maanden, als ik paarse was in de wind zie wapperen, gewoon weer terugzie.

Nou en toen ging ik weer naar binnen, riep tegen Zoon1 dat hij zijn jas aan moest doen om naar school te gaan en die schreeuwde toen terug dat hij dat niet wilde, gooide zijn melk om en zo was het weer gewoon maandagochtend. Leuk he.

2 opmerkingen:

  1. Hahahahahahahaha, ga je me koppelen aan een blind date! Buitenland is dan wel weer leuk!
    Toen ik dit verhaal las moest ik meteen aan t verhaal van Peter R de Vries denken van gisteren avond, toevallig gezien? Ook iets met een man die op mysterieuze wijze zijn vrouw had omgebracht maar nog niet berecht kan worden aangezien er geen lijk is gevonden en heel veel bloed en zo!

    Lin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik word altijd zo vrolijk van andermans klein leed (-; Die eerste alinea, die had van mij kunnen zijn. Het tweede gedeelte van je blog gelukkig niet. We hebben een paar rare achterburen, maar ze zijn noch paars noch bloot.

    BeantwoordenVerwijderen