maandag 23 september 2013

Maandagmorgen gewoon

Zoon2 meldde vanmorgen vanuit zijn sponde dat hij vandaag niet naar de kleine school zou gaan. Hij moet daar namelijk altijd zoveel 'opruimen' vindt hij. En daar heeft hij geen zin aan.
Aankleden wilde hij wel, want een nieuwe broek, eten ging ook nog wel, gooide traditioneel zijn beker drinken om en toen het tijd was om naar buiten te vertrekken, bedacht hij zich weer dat hij niet ging.
Ik haalde hem over door hem te vertellen dat zijn Vriend1 toch ook zou gaan en dat het heus niet leuk was om hem alleen te laten.
Nou, vooruit dan maar, hij wilde dan eventueel wel mee naar buiten op de fiets, mét de rugzak om, maar daarna zou hij gewoon weer met mij mee naar huis gaan hoor.
'Ja hoor, we zien wel he' deed ik vaagjes.
Eenmaal bij school bleef hij bij zijn punt en hield jas en tas gewoon bij zich.
'Kom nououu' deed Vriend1.
'Neeheeeee' zeurde Zoon2.

Vriendin2 (Moeder van Vriend1 en met Kind3 in buik) grinnikte zo'n beetje en vroeg zich af hoe ik dat eens ging oplossen.
'Ja nou, je gaat dus maar gewoon naar binnen hee' wist ik niks beters te verzinnen.

En net toen ik me opmaakte voor drama en toestand, zuchtte Zoon2 heel overdreven en trok met rollende ogen zijn jasje uit.
'Vooruit dan maar' gaf hij toe.

Kijk, dat viel weer alles mee, zo voor de maandagmorgen, vond ik.

En op ons gemakje liepen Vriendin2 en ik terug naar huis, en hadden het zo over beschuit met muisjes, gordijnen voor de babykamer en meer belangwekkende zaken inzake de nogal vergevorderde zwangerschap van Vriendin2.

Ook hadden wij het over het weekend en wat we zo gedaan hadden en alles en dat we geen zin hadden om boodschappen te doen. Heel uitstekende onderwerpen zo op de vroege ochtend, kortom. Ook lachten wij nogal om mijn ontstoken oog, dat ik opeens sinds gisteren heb en daarom vandaag met bril loop in plaats van lenzen. Vorige week donderdag kwam ik des ochtends aanzetten met een gruwelijke kater, vanwege een feestje de avond ervoor, en omdat ik toen met zonnebril liep en er feitelijk niet uitzag, dachten mensen dat ik ontstoken ogen had. 'Haha nee hoor' zei ik toen zwakjes en misselijk terwijl ik me eigenlijk vooral moest concentreren om rechtdoor te lopen en niet om te vallen. 'Gewoon een beetje slecht geslapen'.
'HAHAHAHAHAHA' brulde Vriendin2 toen. En nu was ik fris en alles en had ik potdorie wel een ontstoken oog.
Het kan toch raar lopen.

Maar het goede nieuws is, dat ik gisteren een fabulous nieuw kettinkje kocht, voor het fijne bedrag van 5 euro. En ik ben daar blijijijij mee. Werkelijk. Kijk!



2 opmerkingen:

  1. Hihi die zoon! Die had je daar mooi tuk ;)
    Ik vind je kettinkje geniaal. Zou hem ook zo kopen. Zeker voor een fijne vijf! euro....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja he, ben er ook zeeeer blijde mee :)

    BeantwoordenVerwijderen