maandag 12 maart 2012

Veel gekweel over Zoon2 en chips

Dit weekend waren wij gezin'lijk zo halfslachtig in dn lappenmand. Dat wil zeggen, Zoon1 was met zijn opa en oma en tante naar het Omniversum, Zoon2 was gezond, vrolijk en onder invloed van nogal wat paaseitjes en Echtgenoot en ik waren slap, ziek, zwak, misselijk en bovendien nogal vervelend en saai.
Des middags ging ik met Zoon2 naar de verjaardag van buurjongenM, de Zoon2 van Vriendin2, want hij werd 2. Ja, lollig ja.
Daar was het heel gezellig, ook al omdat Vriendin1 er in het kader van de nieuwe voornemens, hardlopend naar toe was gekomen. Dit was niet zo raar geweest, als zij ook in Het Dorp had gewoond, maar nee, die gek woont gans aan de andere kant van dn stad, dus ze kwam bijkans zieltogend aan, weliswaar helemaal in stijl met een goede outfit en groene hippe schoenen.
Zuske en Zoon1 kwamen later ook nog, de zon scheen en er werd wijn geserveerd op het zonnige balkon. Nu hoefde ik de wijn niet, in het kader van de slappigheid, en toen Zoon1 ook begon over buikpijn, ging ik maar huiswaarts, wat mij verstandig leek. Thuis lag Echtgenoot onder een dekentje te koortsen en toen zette ik de Zonen er maar naast met een bakje chips en ging zelf koken. Ik vind namelijk niet, dat je geen chips kan eten als je buikpijn hebt.
Maar koken bleek geen optie, aangezien ik shoarma had bedacht voor die avond en ik bij het idee alleen al een beetje onpasselijk werd. Ook de andijvie wees ik van de hand, alsmede de bami, wat gek is, want normaal eet ik gerust pindasaus onder elke omstandigheid.
Het werd een troostend kommetje soep met een broodje met ei.
En omdat niemand dat echt opat, schilden wij maar een berg sinaasappels om nog een soort van gezond de dag te eindigen.
Ja, aan de voeding ligt het hier heus niet.

Vanmorgen werd ik wakker, met in mijn hoofd al het idee van Ellende en Misere, wat bleek mee te vallen, aangezien het sowieso al 06.30 was en dat is mij daar een gat in de dag slapen hier, van heb ik jou daar.
Zoon2 brulde een olijk ochtendlied, Zoon1 had geen buikpijn meer, Echtgenoot ging naar zijn werk, ondanks een vrij kwakkelig voorkomen en ik stond natuurlijk sowieso zingend naast mijn bed. Dat is mijn aard he.

En het viel alles mee! Heus waar. Er vloeide bijna geen bloed voor achten, er werd ontbijt genuttigd en we waren op tijd op school om nog uitgebreid een boekje te lezen. Ik voelde me waarlijk een goede, nuttige, educatieve en bovendien gezonde moeder.
Buiten natuurlijk de stekende hoofdpijn en de trilbenen die maar niet over gaan. Maar heeee, de zon schijnt als een dolle zeg, dus ik ging met Zoon2 op de fiets en kocht voor het kind een zonnebril, schafte mij een spons aan om eens duchtig de ramen te kunnen lappen en bovenal genoot ik van Zoon2, die, gezond en vrolijk voorop de fiets elk vliegtuig, elke kat en elke toevallige voorbijganger gedag riep.
Het kind is al een volle week gezond, serieus. Geen snotneus in zicht, geen oorontsteking aan de einder en geen koorts te vinden. En daar knapt hij nogal van op, zeg. Hij is altijd al de zaligheid zelve, met zijn gezichtje vol plezier en ondeugendheid, zijn ontzettende charme en zijn steeds groter wordende woordenschat. Maar nu loopt het helemaal de spuigaten uit.
Ik vreet hem op, werkelijk.
En wordt u van dit alles nu een beetje misselijk en rolt u met uw ogen over zoveel gekweel. Nu ja, dat is dan maar zo.
Ik raad een bakje chips aan, tegen elke vorm van ziekte of onpasselijkheid.

5 opmerkingen:

  1. Niet van de chips, die heb ik zelf ook. Van zoon2. (De jouwe, die van mij is ook schattig, maar die zie ik elke dag al)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat advies volg ik graag op. Voor de zekerheid neem ik er gewoon meteen twee.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeh, geen pindasaus lusten is wel het toppunt van ziek-zijn.. Maar. Man op de bank met een dekentje en vrouw gaat koken. Hmmm..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mammalien, foto komt!!
    Vlijtig Liesje, heel goed, zeer verstandig,
    Evelyn, ik weet het. Maar hij heeft het alweer goedgemaakt door snel beter te zijn. Een braaf man.

    BeantwoordenVerwijderen