maandag 19 september 2011

Natuurlijk

Er zijn mensen op deez' aard, die denken dat hun hele leven en medische geschiedenis algemeen bekend zijn. Ik kom dat zò vaak tegen, ja, ik maak veel mee, weet u, dat ik mensen spreek, die tijdens de kennismaking, of een dag later of een week later, maar in elk geval zonder dat ik me er in de tussentijd van heb vergewist, dat ik alle details van hun leven weet, ervan uitgaan dat ik alles weet.
Zij vinden alles 'natuurlijk'. Niet natuurlijk als in bio-eco-dinges, maar natuurlijk als in vanzelfsprekend.

Ik: Hallo, persoon die ik gisteren nog niet kende. Alles wel?
PDIGNNK: Hallo. Ja nou, ik zie niet waar de koffie staat.
Ik: Oh, maar ik wel, kijk hier.(immer hulpvaardig ja)
PDIGNNK: Ah ja. Ja, ik heb natuurlijk twee jaar geleden een staaroperatie gehad, dus ik zie niet zo best.
Ik: Ach. Tja, wat akelig.
PDIKNNK: Ja maar ja, mijn schoonzus had dat natuurlijk ook al eens gehad, maar zij heeft natuurlijk 6 kinderen, dat is best lastig dan hoor.
Ik: hm?
PDIKNNK: Ja want zij woont natuurlijk in een bos en daar staan bomen enzo.
Ik: ehh..
PDIGNNK: Maar jaaa, ik help haar veel hoor. Mijn man kan natuurlijk niet veel meer he, dus dat is ook niet zo leuk.
Ik: jaaa... dus.
PDIGNNK: Maar nu ga ik eiersalade maken. Dat kan ik heel goed, ik hou natuurlijk veel van eieren, dus dan gaat dat zo.
Ik: nouou...succes he, daaag.

Nee maar serieus, dat maak ik vaak mèè! Niet precies zo hoor, elke keer.
Ik vind dat intrigerend. Ik staar dan naar zulke mensen, daarna.

Wat ik ook intrigerend vind, maar dan op een verkeerde manier, zijn mensen die zichzelf 'lekker gek' vinden. Of 'een maf mens'. Of mensen die op Facebook zulke tenenkrommende dingen schrijven, dat ik dat steeds maar wil lezen. Echtgenoot heeft een nieuwe vrind op FB, en die is tenenkrommend in elk aspect. En dat intrigeert mij mateloos en ik zit elk vrij moment op het account van E te kijken naar wat er allemaal geschreven is en ik ril dan van afgrijzen. En daar hou ik van.
Om die reden kijk ik ook graag naar programma's waar hele vieze mensen hun hele gore vuile stinkende huis laten schoonmaken door andere mensen. Ik vind dat zo iets afstotelijks en goors en onbegrijpelijks, dat ik er juist naar ga kijken.

Of programma's waarin mensen fan zijn van iemand, waarvan ik sowieso al niet begrijp waar de fascinatie vandaan komt, maar dat zo iemand zich dan compleet voor schut zet, en op straat gaan huilen en schreeuwen, omdat Wolter Kroes ofhoeheetie ze dan niet op het podium heeft getrokken voor een vette tongzoen. Terwijl ze juist net een nieuwe legging-met-kwastjes aan heeft gedaan en nieuwe parelmoeren lippenstift op. En haar kamer heeft behangen met posters van Woltertje.
Ik vind dat intrigeeeerend. Ja.

Maar genoeg hierover. Ik moet eigenlijk nodig eens iets aan onze voortuin doen. Want zo krijg ik natuurlijk nooit vrienden hier, met zulks een rampzalige bomen-en struikenbedoening voor ons huis. Want ik ben natuurlijk wel een heel net meisje.

3 opmerkingen:

  1. Grappig!

    Ik heb dat met sommige blogs. Die ik dan verschrikkelijk vind vanwege taalgebruik, kromme zinnen of dom borrelgepraat en daar ga ik dan toch af en toe even kijken. Waarom? Om me te ergeren?

    En ja, dat van die ziekteverhalen die je over je uitgestort krijgt van wildvreemden is ook herkenbaar..

    Grappige blognaam trouwens, goed voornemen ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O eh, ik snap nu opeens waarom je ook bij mij leest... Thanks! (-:

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hahaha Mammalien!

    En Roelien, leuk dat je mij leest, hoewel ik nu natuurlijk denk dat je dat doet om je heerlijk te ergeren ;). ghehe. Dank voor je reactie!

    BeantwoordenVerwijderen