dinsdag 20 september 2011

Stukkende gehaktballen enzo

Het is 's avonds alweer veel sneller donker. Nog geen twee maanden geleden was het tegen tien uur dat het pas een beetje nachtelijk werd, en nu al voor half negen. Dat is best wel knus, met de lampjes aan enzo. Het zou wel iets beter voor onze ogen zijn als we genoeg lampen in huis zouden hebben trouwens, want 's avonds lopen wij hier bijkans met zaklampen rond, omdat we nog steeds niet alles heeeelemaal op orde hebben, qua verlichting, hier in Huis2.
Wat ik jammer vind is dat het bijna over is met de avondjes op het balkon, met een fleske wijn en mijn zusterke. Maar we slaan ons wel door de winter heen, aangezien wij ook al een paar jaar ervaring hebben met terrassen in de winter, sinds dat vermaledijde rookverbod. Want wat is er mis mee om met een dekentje over de benen lekker in de koude avondlucht te zitten, hm? Niets zeg ik.

Cavia1+2 kijken alweer uit naar de donkere winterdagen, zie ik aan hun gezichtjes. Of ze hebben gewoon net hun eigen poep opgegeten, dat kan ook.

Vandaag op mijn werk hadden we het over de vallende blaadjes en dat sommige mensen daar in een depressie van schieten. Ik heb dat niet zozeer, maar ik hou niet zo erg van de kooi van de cavia's verschonen, want dan moet ik ze optillen en dan gaan ze zo erg met hun pootjes schoppen en enge geluiden maken en ben ik bang dat ze bijten. En dat heeft dan weer niks met de vallende blaadjes te maken, eigenlijk. Ah well.
Net moest ik van Echtgenoot even zijn schouders opmeten, vanwege omdat hij een nieuw overhemd op internet ging bestellen. En omdat hij de kooi van de cavia's altijd schoonmaakt, doe ik dat natuurlijk graag voor hem. Ook al konden we geen meetlint vinden en moest het met een rolmaat, die steeds uit mijn handen schoot en ik was waarlijk blind geworden met bloedende ogen en al, als ik geen bril op had gehad. Dus dat was weer een meevallertje. Ja, ik geniet echt van de kleine dingen des levens.
Desalniettemin ben ik vandaag op mijn werk nogal boos geweest. Ik zal de vuige details hier niet neerzetten. Vooral ook omdat er geen vuige details waren eigenlijk, maar vuig is een fraai woord. En ik had ook eigenlijk alleen maar een beetje geschreeuwd en met de deur gesmeten. Zo hard zelfs dat de deur niet eens dichtging, maar meteen weer terugklapte. Beetje suf dus eigenlijk. En ik ben normaal ook niet zo bozig, ik zou zelfs zeggen dat ik immer vrindelijk en vrolijk ben op mijn werk. Maar vandaag even niet, en ook al had ook dat weer niks met de vallende blaadjes te maken, het was waarlijk herfstig, stormachtig, regen-op-goed-haar-achtig.
Maar toen kwam ik thuis, in ons zalige lamp-loze huis, met Zoon1 die, toen hij liet zien hoe hij gelachen had voor de schoolfotograaf, eigenlijk het meest leek op Cavia2 die net zijn eigen poep heeft gegeten en Zoon2 die op zijn kinderdagverblijf op zijn neusje was gevallen en ook nog een stuk paprika aan het eten was, dus ik schrok een klein beetje van een lief klein jongetje met een bloederig rood neusje en een roodgevlekt blousje aan waarvan het leek of er ook nog poep opzat, maar volgens Echtgenoot waren dat gewoon stukken van een chocoladekoekje, Echtgenoot die macaroni aan het maken was met zoveel gehakt erin dat het leek op een enorme pan met stukkende gehaktballen en her en der een macaroni in rode saus, en dat was zo fijn.

6 opmerkingen:

  1. Poe, wat kan jij veel onderwerpen tegelijk zeg, in een stukje. Ik wil eigenlijk overal op reageren, maar dat past dan weer niet in dit venstertje. En keuzes maken is zo moeilijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een energie..maar je energierekening is straks lekker laag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. euh ... succes dan maar ?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb dit blog pas net ontdekt, dus moest even bijlezen: men, schrijf je zoals je praat? Wat een energie hier. Wel lekker leesvoer hoor.

    Is chardoniseren wat ik denk dat het is? Ik ken namelijk de trend om heel hip met flesjes water rond te lopen, die rode van spa, want daar zie je niks van en daar zit gewoon chardonnay in. Dat is waar ik aan denk bij chardoniseren, correct me if I'm wrong?!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha Roelien, echt? Dat ken ik dan weer helemaal niet, maar ik vind het een eeeenig idee, haha. Chardoniseren is gewoon wijn drinken. Maar dan leuker verwoord, al zeg ik het zelf.

    Mammalien, vind je? Ik ben altijd bang dat ik iets vergeet, daarom alles bij elkaar, haha.
    Dan je Chocho!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Groetjes van een toevallige voorbijgangster die hier met plezier heeft rondgekeken. Schrijf ze!

    Marian

    BeantwoordenVerwijderen