donderdag 24 februari 2011

slim

'Pappa is heel grappig, ik ben heel slim en Zoon2 is de liefste baby van de wereld ' aldus Zoon1.
En ik? Vroeg ik werkelijk heel geinteresseerd. 'jij bent niks, mamma' was het antwoord. Leuk he, kinderen. Zo eerlijk. Een klap in mijn gezicht zeg ik, een klap.
Ach, zei het kind vergoelijkend, jij kunt goed de was doen.

Nou was dit natuurlijk een hele troost, dat mijn wasvaardigheden tenminste door 1 man in mijn huis gewaardeerd worden. Toen ik net een beetje bekomen was van deze informatievoorziening door Zoon1, kwam hij met nog een stelling:
'wel gek he, dat ik veel slimmer ben dan jij, terwijl jij een stuk groter bent '.
Ik heb een soort van bevestigend gereageerd en ben in een hoekje gaan zitten en begon waarlijk wat waanbeelden te krijgen van Zoon1 die mij in elk gesprek de slimste af is, toen ik hem opeens hoorde zeggen;
'heeeee, kijk eens! Zoon2 heeft niet alleen tànden, maar ook tandvléés'.

En op een of andere manier was dat toch geruststellend.

3 opmerkingen: