donderdag 10 juni 2010

Helegaar niet moe hoor

' Waarom kunnen mannen ook moedervlekjes hebben? ' ' het zijn toch geen moeders? Mannen kunnen toch geen moeder zijn? Mamma, hoe kan dat? Mamma? Maammaaa? '
Aldus Zoon1, vanmorgen op de fiets naar school. ' Vraag dat straks maar aan de juf, ghehehe ', rondde ik het vraaggesprek heel verantwoord af.
Zoon1 moest mij hebben vanmorgen; direct bij het ontwaken, zong hij een onverstaanbaar en onbegrijpelijk lied, wat ik na moest zingen. Toen ik dat deed, moest het overnieuw, want ik moest het met een hogere stem zingen. Jawel. Na de 4e poging van mijn kant, was ik het spuugzat, ontstak Zoon1 in woede en stampten wij beiden mopperend de trap af. Eenmaal beneden was de ellende alweer vergeten en had hij voornamelijk nog oog voor zijn ontbijt. En ik ging naar de keuken en dronk koffie. Maar niet omdat ik anders niet kan functioneren...neeheeeen; ik ben namelijk helegaar niet heul moe. Want! Omdat!! Zoon2! Heeft! De hele nacht! Geslapen! Voor het eerst, hoefden Echtgenoot of ik er niet middennachtelijk uit, voor flessen, spenen en anderszins babyesque taferelen.
Nu was het nog heerlijker geweest in de ochtend, als ik niet de avond ervoor Chardoniserend met De Vriendinnen had doorgebracht, maar hee, daar praten we niet over.
Voor nu leef ik in de waan, dat vanaf nu de nachten beter zullen zijn, dat Zoon1 moeilijke vragen aan de juf stelt, en ik mijn zilveren schoenen ga vinden. Amen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten