zondag 30 juni 2013

Alleen op taart kan een mens niet leven

Mocht u mij nu tegen komen en er wat van vinden dat ik slagroom in mijn haar heb en vier kilo cake op mijn heupen. Ik kan er niks aan doen. Het was een verjaardagsexplosie deze week. Eerst vorige week mijne zuske. Die had taart en nogal veel lekkere hapjes en al. Woensdag was Echtgenoot jarig en maakte ik helemaal zelf een haute cuisine kwarktaart, waar we twee dagen van gegeten hebben. Gisteren vierde Echtgenoot zijn verjaring en daartoe kocht ik diverse slagroom- en mokka toestanden, waar we niet alleen bij de koffie maar ook 's avonds na het diner happen van naar binnen kwatsten. En gisterenmiddag had Zoon2 een partijtje van twee van zijn verloofdes en ook daar, was taart. En vandaag was mijn oma jarig. En kwamen we met de ganse familie bij elkaar om zo wat taart en cake en slagroom te nuttigen. Vorig jaar schreef ik trouwens ook een stukske na de (over)oma-verjaardag. Zie hier: Familie

Ja. Gelukkig was er bij dit alles ook steeds wijn aanwezig. Want alleen op taart kan een mens niet leven immers.

Overigens was alles even leuk, terwijl ik eigenlijk niet zo van de verjaardagen ben, was ik in mijn nopjes, de hele week.
Bijna de hele week.
Want er was nog een akkefietje hoor. Het zal eens niet zo zijn. Het had dit keer niet eens met Zoon1+2 te maken, hoewel die natuurlijk wel zo her en der wat bloed opliepen en vanavond viel er nog een bak appelmoes op de grond en het zat zelfs drie meter verder ja, heel wonderlijk. Maar wel met Schoonvader1.
Schoonvader1 is nogal een type. En na tien jaar ben ik er nog nauwelijks aan gewend, maar ik ben een brave schone dochter en geef de man natuurlijk gewoon koffie en alles he. En zeg dan ook alstublieft hoor. En soms denk ik, ach, die man. Hij is nogal oud al, hij zou zeg maar bijna gekoppeld kunnen worden aan mijn oma, en dan denkt een mens wel eens wat anders over de dingen.
En zo bleek maar weer.

Het ging twee uurtjes goed. Koffie, taart, alstublieft en dankuwel en mijn moeder praatte zo wat over schilderijen en alles met hem en het leek allemaal reuze mee te vallen.
Tot hij mij, nét voor zijn vertrek, bij de arm pakte. Huuu En nu wilde hij zo wel eens weten wat ik toch op mijn lippen had laatst. Was dat soms rode lippenstift geweest?
'Jazeker' beaamde ik.
'Nou dat zag er niet uit' vond Opa2 van mijn kindekes.
'Eh. Huh?' Deed ik verrast.

Nee, dat vond hij niet kunnen hoor. En toen ik zei, dat ik het wel eigenlijk leuk vond, en trouwens, Echtgenoot ook, zei ik. (Terwijl ik E met mijn elleboog vrij hard in de ribb'n prikte).

'Nee, waarlijk niet, echt heel ordinair' ging de man nog even verder.

Ondertussen was ik nogal van mijn stuk gebracht, en keek Schoonvader1 bepaald verbijsterd aan.
'Nou ja, IK vind het wel leuk. Daar gaat het om he, haha' deed ik nog best vriendelijk en alles en ook heel beleefd.
Maar toen kwam het.

Of. Ik. Het. Dan. Maar. Nooit. Wilde. Opdoen. Als. Ik. In. De. Buurt. Van. Zijn. Kennissen. En. Vrienden. Zou. Komen.

'Hnggg' zei ik. Of iets in die trant.
En liep weg.

Vertelde het aan mijn Zuske. Whatsappte Vriendin2. En mekkerde nog de hele dag tegen Echtgenoot. En oh ja. Stuurde ook een bericht aan Schoonzus3. Waarop wij besloten om bij de eerstvolgende verjaardag van Schoonvader1 beide met zwaar rode lippen aan te komen zetten. Natuurlijk.
Grote kans dat ik volgende keer geen alstublieft zeg. Of fiks in koffie spuug

Maar dan waren er nog mooie momenten hoor. Zoon1 die de Zoon1 van Vriend3 van Echtgenoot op schoot mocht hebben. (Z1vV3) En dat ik bijna spijt kreeg dat ik geen Kind3 wens. Want dat was zo lief.
Kijk maar. En wat een lieve baby. En zo mooi. En ach, ik kreeg er bijna weeën van.


En zie ook het haar van Zoon. Wie heeft er nog meer zo'n hip kind? Nee ik weet het, alleen ik.

Doei


5 opmerkingen:

  1. En die nagellak vindt hij ok ??? Rare vent....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat krijg ik volgende keer te horen denk ik. HAHA

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Naja, vreemd hoor. Als er toch iemand is die rode lipstick kan hebben zonder dat het ordinair wordt ben jij het wel. x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wil toch even kwijt dat ik vind dat je briljant schrijft! Ik ken je niet maar ik geniet van je stukjes.

    Succes met de pre vakantie stress! En die schoonvader ... ach die weet niet beter zullen we maar denken (haha!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je Eef!!

    En Mevrouw H, wat ontzettend aardig, dank!

    BeantwoordenVerwijderen