donderdag 16 mei 2013

De gevonden fiets en Simoontjeeee.

Welnu, we zijn weer thuis natuurlijk, van de fijne vakantie. Het is hier, na bijna een week thuis een ontzettende bende, wat te maken heeft met mijn verstoorde was-ritme en natuurlijk Hond1. Mijn huis vol mannen zorgt altijd al voor een zooierige toestand, maar na een week niet wassen is dat nog even erger. En ik heb ritme nodig he, ik ben zo iemand van de Regelmaat. Als die omgegooid wordt moet ik altijd danig bijkomen. En dat doe ik meestal door vrij uilig in de rondte te kijken, lijstjes te maken van wat er allemaal moet, daarna koffie te drinken, daarna wijn, en dan na een paar dagen kom ik ineens in actie en ga dan eerst mijn nagels lakken. Prioriteiten he. As we speak heb ik een alleraardigst kleurtje op zeg. Kijk!

Maar daarna ging ik aan de slag hoor. En nu is het al ietsje minder erg. Maar dan hebben we nog Hond1. Die al een stukje van de tafel heeft gebeten. En aan speelgoed heeft geknabbeld. En een sok van Zoon2 heeft verorberd. En de plant heeft vernield. De enige plant die ik na vele mislukkingen, in leven heb weten te houden sinds ik deze nu een paar maanden heb. Oi oi oi Sammie, zeg ik dan. Dát mag niet he. Foei foei, zeg ik dan zo halfslachtig terwijl hij op mijn schoot springt. Vriendin2 denkt er al zo het hare van en bekijkt mij met Hond1 met een blik die zoveel zegt als: haha, dit komt nooit goed met jou en die hond Misschien moet je op hondencursus gaan.

En zo rommel ik maar wat aan en hoop heel erg dat Hond1, net als de Zonen, op wondere wijze aan zelf-opvoeding doet. Want aan mij ligt het duidelijk allemaal niet. Het is een treurige ontdekking ja.

Maar dan heb ik het mooiste nog niet verteld. Toen wij vorige week thuiskwamen, lag er een brief van de politie op de mat.
'Aarghhhh' deed ik. En in eerste instantie keek ik verlangend naar de papierbak, want zo ben ik.
Maar omdat ik zojuist een nieuwe wijze leeftijd had bereikt, immers, deed ik het enige juiste en maakte de brief rap open. Natuurlijk terwijl Echtgenoot niet keek, zodat ik nog kans had om een drama alsnog ongezien weg te gooien.
En daar stond in dat de gele fiets was gevonden! Nah! En of ik maar even contact wilde opnemen met de heer Zaaijer, dezelfde olijke man die ons op de A9 te woord had gestaan. Ik belde hem op en had een merkwaardig gesprek met hem, omdat hij opnam met: 'Oouuweeeee!' Eh hallo, deed ik maar.
'Simooontjeeeee' deed hij alsof ik met hem geknikkerd had, en Simone heet bovendien.
Ik was heel even verbaasd maar zei daarna maar gewoon mijn eigen naam en vertelde dat ik voor de fiets belde. Ach, zo bleek het. Hij dacht dat ik iemand anders was zeg. Ja, dat dacht ik al wel. En zo hadden wij direct een gezellig gesprekje waarin hij informeerde naar de vakantie en alles. Ik wilde hem net gezellig voor een biertje uitnodigen, toen we toch maar ter zake kwamen en zo vernam ik dat de fiets inderdaad aan de kant van de weg was gevonden, helegaar geen schade had aangericht, behalve dat het stuurtje wat scheef stond, maar, zo stelde meneer Zaaijer mij gerust, dat was heus op te lossen.

En zo haalde Echtgenoot deze week de fiets van het politiebureau en kreeg nog een knuffelmuis mee voor Zoon2 ook. Die in zijn politie-outfitje nu in zijn bed ligt, met de welluidende naam: Meneer Zaaijer.

De fiets is weer opgeknapt en Zoon2 fietste vanmorgen zeer blijde naar zijn schooltje en vertelt aan ieder die het maar horen wil het verwarrende verhaal van de weggewaaide fiets die weer gevonden is door De Politie.

En zo is dat dus allemaal maar weer met een sisser afgelopen, wat mij doet hopen dat dat ook met Hond1 wel zal gebeuren.

5 opmerkingen:

  1. Allé jong. Da geloofdenu toch ni dat diene fiets dat heeft pverleefd ! Schitterend gewoon !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zeg, Sammie, dat is de lognaam van mijn Kind3. Zit daar geen copyright op ofzo?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee. Hehe. Ik wilde Hond eigenlijk Gerrit of Klaas noemen, maar hij heette al Sammie... tja. Love it, ook juist bij kindjes.

    BeantwoordenVerwijderen