woensdag 3 oktober 2012

De loeiende en knippende zonen.

Nah dat vond u lollig he, zo lezen over andermans misere in dn nacht. Dat stukske is mij daar veel gelezen mensch, allemachtig. Maar, dat doet mij niks dan deugd hoor, werkelijk waar, leest vooral veel en vaak. Al is het dan over mijn eigen moeie rug heen he.

De dag begon hier vandaag iets kalmer, om half zeven maar liefst. Ik werd wakker van het snotterige geroep van Zoon2, keek op telefoon en zag staan; 06.27 uur. GODZIJGEDANKE!! Loeide ik zo door de slaapkamer. Echtgenoot schrok daar wel wat van, vooral omdat ik heel onkarakteristiek opveerde, uit bed sprong en tegen de arme man riep dat hij het schatteke wel even kon gaan halen zeker, terwijl ik wat melk voor het kind zou maken.

Natuurlijk heb ik niet de hele nacht geslapen, dat niet. Ik werd middernachtelijk wakker, omdat het kind als een malle aan het hoesten was en dat voel ik dan in mijn tenen he. Nietwakkerwordennietwakkerwordennietwakkerworden, raast er dan als een waanzinnige door mijn hoofd, en ik was eigenlijk best wel wakker, omdat ik er namelijk om 21.00 al in lag die avond. Maar toen viel ik weer in slaap. En werd vervolgens elk uur wakker, met een soort paniekschrik, zoals dat gaat bij oververmoeide moeders.
'Nghaaahhggh' adem ik dan, ogen wijdopen en met de stress tot in tenen. Om vervolgens direct uitgeput weer neer te zakken in bed.
Ja, echt heel relaxt allemaal.

Eenmaal beneden vond Zoon2 een schaar en een tekening van Zoon1, daar achteloos achtergelaten. Er volgde wat geknip en gescheur en voor ik 'gooi je melk niet om' kon zeggen, had Zoon1 het drama in de gaten. Hief zijn armen ten hemel en zette een sirene op, waar serieus de brandweer nog een lesje van kan leren.
Ik was verbijsterd zeg en Echtgenoot spetterde van schrik allemaal jam tegen de muur, maar daarna zagen wij in wat dit bespottelijk was en moesten nogal lachen. Zoon1 vond dat helemaal niet grappig en brulde nog harder. Zoon2 deed net of hij dit allemaal niet hoorde en knipte olijk verder aan de bank, zijn haar, zijn vingers en alles wat maar in de buurt lag.
Daarna poepte hij twee keer.
En fietsten wij in de stromende regen naar school.
En nu zit Zoon2 al de ganse ochtend voor de tv want hij is nog immer ziekjes en ik vind dat tv kijken dan voor iedereen de beste oplossing is.
Tenslotte moet ik naar het algemeen belang van het gezin kijken en niet perse wat prettig voor mij is. VInd ik.

Ik ruimde mijn keukenkastje op, waar ik groot genoegen in schep. Kijk, is het nog te vroeg om wijn te drinken, dan ruim ik de glazen wel netjes op.
Verder denk ik na over Plan B. Namelijk Plan A; Een Nieuwe Baan Vinden, staat op mislukken. Ik heb weinig ideeen, dus als u nog wat weet, gaerne.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten