maandag 25 juni 2012

Gufieliesietiert!

Dit is het 200e bericht zeg hee. Daarom heb ik maar even een wijntje ingeschonken. Immers, als dat niet feestelijk is?

En nou, over feestelijk gesproken!
Mijn zusterke was jarig dit weekend. Zij werd de wijze ende volwassen leeftijd van 30 jaren. Gelukkig voor haar is, dat zij er altijd uitziet als 25, dus verder geen stress.
Ik denk serieus wel eens dat we eigenlijk geen bloedzusters zijn.
Ik lijk namelijk helemaal geen 25.
Ook niet toen ik 25 30 was.
Anyway, we aten taart en alles en in de middag gingen we samen de stad in, we gingen namelijk een tatoeage nemen. Leek ons wel leuk.
Niet dat we al preciès wisten wat we wilden hoor, maar wel zo'n beetje en we dachten, daar komen we wel uit.
Tot we echt geeneen open tattoo-shop tegenkwamen. Dat is gek he, als je er niet aan denkt, lijkt het of de stad vergeven is van dat soort winkels en als je er dan eentje zoekt, zijn ze weg of gesloten.
Beetje hetzelfde als leuke mannen als je vrijgezel bent.
Haha. Haha. Haha.
Anyway.
Toen we zo een beetje in de stad rondhingen de hele zaterdagmiddag, net als vroeger, bedachten we dat het misschien ook maar goed was ook allemaal zo, niks nie nu onmiddellijk een tattoo voor ons, daar gaan wij eerst maar eens goed over nadenken en zo. Ja, je kunt wel merken dat wij heel volwassen zijn.
Om dit alles te vieren gingen we op het terras zitten en namen een paar kleine drankjes.
Na een uurtje kwam Vriendin2, want we gingen ergens eten voor de verjaardag van Zuske. Helaas was Vriendin1 verhinderd, omdat ze met een rugzak op en laarzen aan naar Terschelling moest ging, en Vriendin3 had een feestje in het immer bruisende Almere. Ja, wij zijn een ontzettend avontuurlijk groepje hoor. Wij gaan echt òveral heen.
We aten heel erg lekker op het terras van een leuk restaurant, bestelden zo een fleske wijn of wat en na het diner besloten we maar eens een kroegske op te zoeken. We kwamen uit bij een Ierse Pub, wat altijd een goed idee is, bleek maar weer.
Want toen ontmoetten wij een paar nieuwe vrinden.
Etienne. Antoinne. Et Marc. Franse jongmenschen. 22 jaar. Uit Marseille. Werkend in Haarlem als een soort timmermannen/binnenhuisarchitectachtige of iets. Want ja, ze spraken redelijk Engels, maar nogal Fransesque.
En toen hebben we gelaaaaachen. Allemachtig.
Het kan best zijn dat dat kwam omdat we nogal veel bier gingen drinken hoor.
Maar het kwam ook heel erg door de hond die Gèrard heette.
Door Etienne die 'gufeeliesietiert' zei tegen Zuske. In het kader van de verjaardag natuurlijk.
En oi, dat is grappig he, gufeeliesietiert. En Marc vatte een grote liefde op voor Vriendin2, ook al was hij maar 1.50 meter en begreep helemaal niemand wat hij zei. Ja, dat was lachen.
Nou en verder was er nog de kwestie van het zwalken over straat, over de nieuwe vrinden in weer een andere kroeg en over dat we de allerfoutste kroeg van heel Haarlem niet inkwamen vanwege een overschot aan bier in ons buik en decibel uit ons mond, zoiets.
Om 04.30 waren we thuis.
Nadat een van ons wel iets van 3x van de fiets viel. Maar daar praten we verder niet over, sommige dingen houden we voor onszelf he.
En van Haarlem naar Het Dorp is best een end fietsen, en Vriendin2 weigerde naast me te fietsen, maar fietste achter me aan, waardoor ik zo moest lachen dat ik bijkans de sloot inreed he.
Ach ja.
'Ne mooie avond.

En we waren brak zeg, zondag. Oef.
Eigenlijk vandaag ook nog een beetje.

Maar ik kreeg het toch voor elkaar om een cadeautje te regelen voor Echtgenoot, die morgen jarig is. Hij wordt 36.
En ik trok maar weer eens een tand uit Zoon1. Op zijn eigen verzoek dit keer. Ziet er niet uit he, zo'n mond met zonder tandjes. Maar ik zal hem leren, dat het later als hij 22 is niet eens zoveel uitmaakt wat je zegt, als het maar gufieliesietiert is, want dàt is zo charmant, dan let niemand verder ergens op. mhihihihi

2 opmerkingen: