maandag 11 juni 2012

De fles en het sop.

Dit is het 197e bericht zeg, zag ik net. Dat is dus bijna 200, als ik even heeeeel hard nadenk, wat mij toch een mooie reden lijkt om een flesch open te trekken. Haha. Haha.

Over flessen gesproken; vrijdag kwam ik thuis uit werk en zag dat Echtgenoot de boodschappen had gedaan, wat mij altijd de schone taak geeft om de koelkast compleet her in te richten, omdat dan alles er zo in staat, dat de helft er sowieso buiten moet blijven omdat het niet meer past en de rest eruit valt zodra je bijvoorbeeld 1 champignon wilt pakken.
Dus ik haal alles eruit en deel dat heel efficient en alles weer opnieuw in, met speciale aandacht voor de wijnflessen waar ik een mooie aparte plank voor heb. Ook hecht ik er waarde aan dat de groenten en zo bij elkaar liggen en dat niet het lekkere kaasje voor de zondagavond naast het vlees ligt, want dat vind ik vies. Proper type he.

En toen had ik net alles zo netjes erin, waarbij alleen maar het zakje sla een weinig in de knel kwam, maar de cola blikjes stonden netjes op een rijtje, en ik vind, je moet prioriteiten stellen, toen ik opeens een fles wijn zag druppelen. Huhmm. Dacht ik. Hoe kan dat? Dus ik check de dop. Dicht. Dus ik veeg fles af, heel lieftallig als ware het babybillekes, en leg de fles weer veilig terug op haar plankje. En de boel druppelt nog harder. Uiteindelijk heb ik de dop maar opengedraaid, want ik dacht nog, nu jaaa, een open fles zal hier toch welhaast niet lang staan, haha, haha, haha, en wat zag ik. De hele hals van de fles lag aan stukken. Een enorme hap eruit, uit het glas. Nah! En dan word ik geirriteerd he. Potdorie een hele fles onbruikbaar geworden.
Ik goot zo de hele boel door de gootsteen zeg.
En daarna moest ik even gaan zitten.
Om bij te komen van zulks een heiligschennis.

Nou dat was dat.
Ik maak wat meee, mensen, oi oi oi.

Verder viel mijn oog op een wel heel ranzig uitziend putje van de afwasmachine. En praktisch als ik ben, pakte ik direct de fles afwasmiddel die hier staat voor in tijden van nood en gulpte zo wat in de masjien. Heus niet heel veel, maar zo flats, wat in het putje. En zette de lege machine aan, op een kort programma. In het kader van het schoonmaken dus.
Ik lette heeeeeeel even niet op en toen hoorde ik 'woesjwoesjwoesjjjzzzmmm flots flots'. Flots? Dacht ik.
En keek naar rechts.

De hele keuken onder het schuim zeg. Waarlijk, met grote golven kwam er sop uit de machine zetten.

'Whaaa, Echtgenoot! Help! HELP!' riep ik.
Want ik weet namelijk heus wel wanneer het nodig is om een beetje paniek te zaaien.

En toen bleek dat mijn idee van het afwasmiddel misschien niet helemaal mijn beste idee ooit was.

Nou en toen pakte ik Zoon1+2 op en ging naar mijn ouders om koffie te drinken en Echtgenoot heeft alles opgelost.
Dus.

Daag.

6 opmerkingen:

  1. Ik lig gewoon alleen al in een deuk om "een weinig"!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whaaa ha ha heerlijk weer dit!! Ik lig helemaal in een deuk hier, mijn collega's denken nu dat ik mijn werk echt heeeeeul leuk vind ha ha :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fantastisch! Maar wel zonde van de wijn inderdaad...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mirella, Anne en Marjan; :):):)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja jee dat heb ik ook ooit gehad met afwasmiddel in een vaatwasser. Maar in een hufterproof vakantiehuisje dus dat gaf geen stress. En het trekt vanzelf weg.
    Gr. Selma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha ja het was snel weer opgelost, maar het ziet er nogal veeeeel uit he haha.

    BeantwoordenVerwijderen