dinsdag 1 mei 2012

FeestWeek

Ik vind het best een desillusie allemaal, dat hardlopen en alles. Zou het niet zo moeten zijn dat ik nu enorm zou blaken van gezondheid, fitheid, stralend van endorfines en alles?
Nou, niks van dat al.

Maar dat zou ook te maken kunnen hebben met Zoon2, die bijna een hele week vond dat slapen vet on-cool is. Wakker worden, nog voor 05.00 uur, dat is pas leuk. De eerste keer stuurde ik Echtgenoot naar het peuterlijke ledikant, teneinde zelf nog een klein slaapje te kunnen doen. Na een half uur besloot ik het goede in mezelf te laten zien en stuurde E terug naar onze eigen sponde, liep naar Zoon2 en zei op heel rustige toon dat het tijd was om te slapen. Noemde de namen van al zijn vriendjes die òòk aan het slapen waren, de ganse familie en al mijn vriendinnen, en dat vond hij zo leuk dat hij er nog wakkerder van werd, mijn hand wenste vast te houden en eiste dat ik van voren af aan begon.
Nadat ik reeds een uur naast zijn bedje zat, mijn arm in een onnatuurlijke buiging door het ledikant gestoken en mijn benen half afstervend, was ik het een beetje zat. Ik nam het kind op schoot en hoopte op een klein slaapje in de stoel. Dat lukte natuurlijk helemaal niet, zodat ik om half zeven besloot dat het klaar was en toen ik een paar uur later op mijn werk was, eigenlijk een borrel wilde omdat het voelde alsof het reeds lunchtijd eind van de middag was.

Of, het heeft te maken met de Week Van De Feesten die ik net achter de rug heb.
Kan op zich ook wel.

Van woensdag tot en met gisteren heb ik aan een stuk door feest gevierd, waarbij ik de limonade alcoholische versnaperingen niet bepaald aan me voorbij heb laten gaan. Want ik ben heus een gezellig iemand en 1 wijn is geen wijn, zeg ik altijd maar. Of bier, natuurlijk. Daarvoor geldt dat ook.

Woensdag was gewoon Borrelavond. Met de vriendinnen. Die allemaal op vakantie gingen, nog steeds aan de andere kant van het land wonen of niet konden, dus het was alleen Zuske en ik, maar dat mocht de pret helegaar niet drukken.

Donderdag was er Personeelsfeest. Nu ben ik niet perse in heel feestelijke stemming op mijn werk, maar er was een Groot Spektakel beloofd met een heuse mystery guest en alles. En dan doe ik gewoon mijn glitterarmbanden om hoor, zo ben ik dan ook wel weer. Het was een heus leuk feest met heel grappige collega's, hotdogs, bier, heel veel jaren '80 muziek, waar ik als een razende op gedanst heb. Niet zo razend als collega A en N, maar toch ook best wel. Ik had het er warm van, dat wel. En toen was het dan zover, de Grote Verrassing van de avond. En wie kwam daar op het podium, met zijn muilezelgezicht? Thomas Berge.
Allemachtig.
Ik keek het zo eens 2 seconden aan en ging toen buiten maar eens een sigaretske roken, samen met wat weldenkende collegae. Al met al was het een prima feestje en toen ik de 378 kilometer weer naar huis had gefietst, was ik heus tevreden.

Vrijdag vierden wij de verjaardag van Vriendin1. Zij kocht zo eens wat flessen wijn en lekkere hapjes, Vriendin2 vloog over uit het Oost'n des lands en wij maakten plezier met elkander, zoals we zo goed kunnen.

En Zondag waren mijn ouders 35 jaar getrouwd! Nah! Goed hee. Mijn vader organiseerde een verrassingsfeest voor mijn moeder, wat maar een beetje uitlekte, qua verrassing, en Zuske ik zetten wat flessen wijn heel feestelijk neer, verplaatsten wat stoelen, en ik haalde mijn ervaring in de Kaaswinkel weer naar boven en maakte heuse schalen met hapjes en ontzettend enige in vormpjes gesneden kiwi's en alles. Ja, ik zit vol allerleukste kunsten. Serieus, geef mij een radijs en ik tover daar zo een prinses in een kasteel van ofzo. Alvorens wij ons in de feestvreugde in het ouderlijk huis stortten, hadden Zuske en ik nog even een paar uur van poetsen erop zitten. Namelijk, vandaag kwam eindelijk weer eens een kijker voor Huis1. Heel hoopvol natuurlijk en daarom kwam ik naar chloor riekend op het feestje aan, maar ik denk niet dat iemand iets anders dacht dan dat ik toch een heel proper meisje ben.

En gisteren! Aahh Koninginnedag. Zoon1+2 kochten rommel op de markt en ik kocht voor Zoon2 een zeer cool driewielertje. Ik dronk 450 een paar bier, at eigenlijk niks en stond met Zuske de hele middag en avond in de zon, heel oranjegezind te zijn. Des avonds vloeide het bier nog iets rijkelijker, wat eigenlijk al niet kon, maar we vonden een tentje waar het maar 1 euro per glas koste, en het is gewoon zonde, zònde om daar niks mee te doen. Ja, wij zijn goed opgevoed. Wij ontmoetten zo eens wat leuke kennissen en vrinden, wat oude bekenden en er was een jongmensch met lucifers in zijn zak, in plaats van een aansteker. Ja, ik maak wat mee. En oh ja, ik kwam in een gay-etablissement. Kortom, ik heb me kapot gelachen.

Echtgenoot was ook echt heel blij dat ik het zo leuk had, dat liet hij merken toen hij midden in de nacht de voordeur voor mij moest openmaken omdat iemand er opeens een ander slot in had gezet waar ik niet de sleutel van had. En nu ben ik dus een beetje moe. En daardoor kon ik vandaag niet hardlopen. Want ik denk dat dat mij fataal zou zijn geworden, en dat moeten we niet hebben. Want u smacht natuurlijk allemaal naar een nieuw recept van mijn hand.

1 opmerking: