vrijdag 16 april 2010

Mode



Bijna 31 30 jaar geleden, had ik een vestje aan. 4 jaar geleden had Zoon1 dat vestje ook aan. En vorige week had Zoon2 datzelfde vestje ook weer aan. Heul hip, heul retro. Toen ik 12 was en oude foto's bekeek, vond ik het vestje natuurlijk belachelijk. Maar toen ik het 4 jaar geleden van mijn moeder kreeg toen ik zwangert was van Zoon1, vond ik het opeens onwijs leuk, en ziehier, ik kleed mijn kinderen er vrolijk mee aan, hoewel ik heus wel weet dat zij het later ook weer belachelijk gaan vinden.

Toen ik puber was, droeg ik zelfgeverfde broeken, lange rokken en nep-neuspiercings. (waar mijn moeder nog een alleraardigste anekdote over weet, die ik elke keer weer moet aanhoren. Iets met die neusring die ik vergat in te doen terwijl ik wél volhield dat hij echt was..). Toen ik nog iets jonger was, droeg ik een kuif in mijn haar (Hell, helllll) en vond ik het enorm belangrijk dat er NafNaf op mijn trui stond. Ik heb tuinbroeken gedragen, ik heb een wit rokje met zwarte stippen gedragen, met daaronder een zwarte panty met witte stippen. Ik droeg mijn haar in androgyne kapsels en dacht dat ik heul mooi was met een zwaar witbepoederd gezicht. Ik had legerkistjes aan. (die deden pijijijijn) Onder een minirok. Met daarop een grote lelijke wijde trui. En rode lippenstift. En uierzalf op mijn wimpers.

Nu heb ik de indruk tegenwoordig ietsje beter voor de dag te komen, maar wee de dag dat beide Zonen een foto album de computer bekijken en zich bescheuren om hoe ik er uitzie. En hun vader. En zijzelf. Zoon1 krijgt namelijk nu opeens al een mening over zijn uiterlijk. Hij is alleen met leugens en chantage nog in zijn gescheurde spijkerbroeken te krijgen (het kind gaat in fatsoenlijke kleding naar school en komt 3 uur later in lompen terug) en wil niet naar de kappert, dus is gedwongen zich door zijn moeder te laten knippen. Gevolg is best leuk, maar wel een beetje scheef. (Zit stil liefje. Zit nou stil liefje. Zit nou eens stihil. ZIT STIL! ZIT NOU &^%$# EENS EEN KEERTJE STIL!!!) Dus. Gelukkig heeft het kind nogal veel haar, hopelijk is Zoon2 ook goed bedeeld wat dat betreft. Nu heeft hij nog maar 3 sprietjes kuikentjeshaar.

Er zit ook een goede kant aan; ik kan namelijk prima winkelen met Zoon1, die mij van advies dient met betrekking tot kleur en pasvorm. Die wil dat ik een rondje voor hem draai als ik wat nieuws aanheb, en mij laatst wist te vertellen dat ik 'geen dikke billen' heb. Een twijfelachtig compliment, maar ik heb maar dankje gezegd.

Nu valt er helaas tegenwoordig nog niet zoveel te winkelen. Zoon2 is pas 3 maanden uit buik en dat vier ik dagelijks met aanzienlijke hoeveelheden wijn, die zich kennelijk in mijn baarmoeder nestelen, want ik lijk nog immer 3 maanden zwangert. Ik draag bijna voortdurend hetzelfde verhullende edoch leuke jurkje, (ik heb 3 dezelfde gekocht) en wissel dat dan maar af met diverse schoenen en oorbellen en hoop dan zo dat niet iedereen denkt dat ik nooit de was doe.

Zoon2 trouwens, draagt bijna alles wat ik van Zoon1 heb bewaard, heel handig. En wat dat betreft is het maar goed dat ik geen dochter heb, want dan zou ik me ongans winkelen en geen geld meer hebben voor wijn het sinaasappeldieet waar ik denk ik maar aan ga beginnen, zodat ik tenminste binnenkort weer wat anders aankan.


Bovenste is Zoon2
Onderste is dan dus Zoon1

Geen opmerkingen:

Een reactie posten