vrijdag 16 april 2010

Ik zit erop, en hobby's enzo

Kijk, ik heb dus geen hobby's. Nooit gehad ook echt, volgens mij. Wel eens zo heel af en toe een interesse ergens in, of een kortstondig lidmaatschap ergens op, en ik heb ook wel eens heel vroeger een verzameling 'beeldjes' gehad. Waarom? Waaarom?
Omdat ik dat leuk vond, kennelijk. Op mijn kamer bij mijn ouders thuis had ik een hele rij beeldjes. Van een kikkertje met een zonnebril op en een hondje in een lelijk mandje en 3 huisjes naast elkaar. Zulk soort beeldjes. Ook staat me nog iets bij van een poesje met een heel zoet gezichtje, dat was dan mijn lievelings. Ik kreeg die dan zeker, of raapte die op van de straat ofzo? Geen idee zeg, werkelijk. Echt bevlogen was ik er ook niet mee, of aan gehecht, want ik herinner me vaag iets van een keer dat ik mijn kamer opruimde en de hele boel zo in een vulliszak heb gekiept en weggegooid.
Sporten, daar doe ik niet aan. Vroeger ook al niet, hoewel ik wel eventjes wat beschamende pogingen heb gedaan hoor, maar nooit van harte. (Ik heb op de Havo zelfs een keer een onvoldoende voor gym op mijn rapport gehad hee. Serieus. Dat kan dus bijna niet he, maar jawel, ik had dat dus).

Nu maken Echtgenoot en ik wel eens grapjes, en als je dan goed in iets bent, dan zeggen we ' je zit erop '. Ja, heel grappig.
Anywho, Zoon1 was vanmiddag heel goed aan het knutselen. Alles onder de lijm, oooveral snippers papier en de tafel is nu met zwarte strepen, vanwege omdat hij met een zwarte stift bezig was. En ik maakte veel complimenten over alle kunstwerken. En toen zei Zoon: ' goed he, ik zit erop '. En dan ben ik dus heel trots he, op mijn zoon met zoveel humor. En ik zei' jaaa, inderdaad! Ha! Ha!'.
En toen hadden wij het zo over erop zitten. En toen en toen en toen vroeg Zoon:
' waar zit ik op? ' Hij zit op kleutergym, elke zaterdagochtend, en dat antwoordde ik dus. Dat vond Zoon een helder antwoord en stelde vast dat pappa dan dus op Fietsen. En Hardlopen. En Schaatsen. En werken. Zit. Klopt allemaal.
Maar waar zit mamma op?

Ik zit dus op: ' naar je vriendinnen gaan ' volgens het kind.

En nu zeg ik; is er een leukere hobby? Neen. Laten we het ook vooral daarbij houden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten