zondag 19 juli 2015

Het nieuwe vullen met het oude vertrouwde. En croutons.

Al drie dagen loop ik in dezelfde smerige verf-outfit. Met op de broek nu alle kleuren die ik reeds gebruikt heb. Daar komt van de week nog rood bij, en dan is het schilderen eigenlijk wel klaar. Heb er na kort lang beraad voor gekozen om niet te gaan voor perfect. Alles wat er nog ook maar enigszins normaal en fris uitziet, dat laat ik zo. Ga niet alles witten, wat al soort van wit is. Want begin ik eenmaal daar aan, komt er geen einde aan.

Heb me het ongans gewerkt de afgelopen dagen. Tot een uur of vijf, dan ga ik weer huiswaarts, neem mij mezelf een koude wijn en stort ter aarde. Daarna eet ik wat, ga douchen en fatsoeneren, trek léuke kleding aan en doe leuke dingen. Ik heb nu al een ritme te pakken ja.
In dat ritme komt bijna niks voor, van wat ik normaalgesproken op een dag doe. Dat komt natuurlijk door de afwezigheid van Zonen en Hond.
Die blijken een BENDE te maken zeg. Ik hoef helegaar niet elke dag te stofzuigen nu. Ik heb nog geen enkele was gedraaid. En de vaatwasser blijft nogal leeg.

Binnen drie dagen ben ik geworden tot een doorgewinterde vrijgezel in een leven vol met pizza en oud brood. Dat klinkt niet gezellig, maar het valt reuze mee.
Mis Hond1 nog het meest deze dagen. Die is er namelijk áltijd. Ben in het afgelopen jaar redelijk gewend geraakt aan de afwezigheid van de Echtgenoot, aan af en toe het missen van de Zonen voor een paar dagen, maar Hond1 is altijd aanwezig. Die gaat nooit ergens heen. Die moet hoe dan ook uit, een aantal keer per dag en daardoor ben ik 's ochtends vroeg reeds op pad, en moet 's avonds altijd nog een keer de deur uit.
Moet er nu bij nadenken om het nachtslot op de deur te doen.

Vriendin2 is terug van vakantie, wat mij zeer vrolijk stemt. Zuske heeft al twee keer helpen schilderen en wijn drinken en Vriendin1 heeft vandaag heerlijk met mij broodjes kroket gegeten.

Het smerige bed met het smerige matras zette ik op Marktplaats. Voor gratis ende niks. En dat wordt morgen opgehaald zeg. Had ik nou nooit gedacht, maar ik hoef het op deze manier in elk geval niet zelf af te voeren. Was een idee van Vriendin2. Mijn praktische engel op schouder.

Elke ochtend sleep ik in mijn fietsmand wat spullen van dit huis naar het andere.
Langzaamaan vul ik het nieuwe met het oude vertrouwde.

De woonkamer is klaar, de kamer van Zoon1 bijna, mijn kamer bijna, die van Zoon2 is morgen aan de beurt. En in de keuken kom ik alleen met dichte ogen eigenlijk, daar is het echt verschrikkelijk nog. Ik kijk door mijn wimpers naar de koffiemachine en loop gezwind daarna weer naar mijn bankske op mijn terras.
Moet nog een gasfornuis met oven, een grote koelkast met vriezer. Gordijnen in het hele huis en een HELEBOEL akelig vies tapijt afvoeren. Durf er nauwelijks met blote voeten op te lopen, en zie enorm op tegen het oppakken en vastbinden en naar beneden sjouwen. Wat ligt eronder? Wat ligt erin? Wie heeft er jarenlang op gelopen? Iiiieeewwww.

Is dat eenmaal toch gebeurd, want ik zal me heus vermannen, dan ga ik met zestig liter chloor aan de slag.

En als het dan ruikt, zoals ik wens dat een huis van mij en de Zonen ruikt (dus niet naar bedorven babi pangang of godweetwat het is wat ik daar ruik) dan ga ik inladen. Als ik zo naar onze boekenkasten kijk, is denk ik 4/5e van de boeken van mij. En ik hou van boeken, dus wil ze allemaal mee.
Dat zijn een hoop zware dozen. Straks een trap af, twee trappen op. Ik word echt waanzinnig fit de komende weken denk ik zo. Loop nu al ladders op en af en buk me het ongans, daarbij eet ik niet al te veel, dus het goede nieuws is, is dat ik straks een hele slánke nieuwe bewonert ben.

Trouwens. Iemand nog interesse in een best heel fraaie Eiken kast? Heb dus écht geen zin om die ook trappen af te zeulen. Had al visioenen dat ik er rijk van zou worden via Marktplaats. Maar dat rijke zal ik op andere manier moeten regelen, dat komt later.
Voor een doosje wijn is hij van u. Of een flesje. Of gewoon voor niks. Als ik 'm maar niet hoef te tillen.

Dan ga ik nu mijn salade eten. Moet de croutons eruit halen, want Zuske en ik proberen koolhydraat-arm te eten. Denk dat broodje kroket van vanmiddag een zonde was. Maar dan de croutons maar eruit. In witte wijn zit dus alleen maar heel goede en gezonde dingen. Dat moet wel, want moet nog drie hele dagen dit leven vol zien te houden.

2 opmerkingen:

  1. Volhouden jong !!!!bweikes, als er nu iets is dat ik haat, zijn dat de klussen die jij allemaal moet doen.....en dat in de zomer nog wel.....

    BeantwoordenVerwijderen