donderdag 20 februari 2014

De update, de haaientand en de Porsche.

Ja dat is niet best he mense. Twee weken liet ik u in het ongewisse. Dat is niet wat een netjes meisje betaamt.

Het kwam omdat ik nogal doende was. Met zoveel dingesen en alles. We vierden feest met Zoon1 en togen daartoe naar een museum, waar ze kinderpartijtjes organiseerden, wat nogal leuk was. Hoewel ze er wel nogal op gesteld waren dat er door de acht jongens en meisjes niet te hard gepraat werd. Nu ja, daar zei ik maar niks van. Omdat ze namelijk allemaal twee haaientanden mee naar huis kregen van 55 miljoen jaar oud. Dat is toch wat. Ik heb er ook eentje. Vanwege omdat ik, niet heel zachtjes, zei: 'Oehhw coool, dat wil ik ook wel!' En toen mocht ik, als ware ik ook een acht-jarige, een haaientand uit het kommetje zoeken. Ik was in mijn nopjes hoor.

Verder begaf ik me met De Vriendinnen naar een aantal feestjes, waar we nogal wat bier dronken en dansten en misschien daarna van de fiets vielen, en elkaar de volgende dag WhatsAppjes stuurden met de foto's.

De Echtgenoot sloeg weer aan het drinken, na zijn alcohol-loze maand. Ik ontkurkte heel olijk een paar flessen Prosecco, om het te vieren, hij ging naar de kroeg en wist de weg niet meer naar huis. Ik zeg, alles weer als vanouds.

Zoon1 kreeg zijn rapport mee naar huis, wat weer tranentrekkend goed was. Wij spraken met zijn juffen en hoorden zóveel goeds over het kind, en zóveel slims, dat ik thuis voor de zekerheid de babyfoto's er maar eens bijpakte, om nog eens na te kijken of hij inderdaad wel uit míjn buik is gekomen. Zag Echtgenoot ook al steeds een beetje argwanend mijn kant op kijken, terwijl hij toch zelf gezién heeft waar het kind vandaan kwam. Het is een raadsel mensen. Kijk de Echtgenoot is slim heur, en ik heb natuurlijk ook een brein waar je U tegen zegt, zeg maar ook mijn kwaliteiten, maar Zoon1 slaat werkelijk alles. Nu gaat hij ook meedoen met een of andere wiskunde wedstrijd, en heeft hij komende week zijn typecursus afgerond. Ik denk dat ik maar eens ga informeren naar de Hersenchirurg opleiding. Het kind moet toch weer een hóbby hebben!

Zoon2 heeft het ook naar het zin op school en komt dagelijks naar buiten gerend met een tekening voor mij, waar ik vanzelfsprekend iedere keer bijzonder blij mee ben. Hele muur hangt vol met A4-tjes met paarse strepen. Eeeenig. Hij heeft een date gehad met het leukste meisje in zijn klas en vindt zichzelf tegenwoordig overal Te Groot voor. Ook voor zelf naar de wc gaan. En zelf schoenen aantrekken.

Hond at vandaag de blokfluit van Zoon1 op. Waar beide Zoons ERG over in mineur waren, 'onze blokfluiiiiiit weeeehhh' loeiden ze. En ik gaf Hond zo eens een extra aai over zijn hoofd. Well done, seinde ik hem in.

En nu is het vakantie voor de jongens. Echtgenoot werkt morgen nog, en dan is ook hij de hele week vrij. We gaan niet op vakantie, hoewel ik er even aan dacht om gewoon alle hypotheken niet te betalen en gewoon te gáán. Stelde dat idee voor aan Echtgenoot. Die het om een of andere reden geen goed plan vond. Dus dan gaan we maar gewoon films kijken en bijvoorbeeld heel vaak tosti's maken. Een mens heeft niet veel nodig he.

Ook de auto niet, zo bleek. Want die verkochten we eindelijk. Aan een grote negermeneer, waar Zoon2 ademloos naar keek. Dat zie je niet vaak hier he, in Het Dorp. Het kind was bepaald onder de indruk, en ook zeer in zijn nopjes. Wilde spelletjes spelen en tekeningen maken voor de man, die én neger was, én Belgisch sprak, met een prachtig Surinaams accent. Dat zag Zoon2 wel zitten allemaal. Het kind houdt wel van wat avontuur. Dat zag ik in zijn ogen, terwijl hij met zijn handjes zijn prinsessenjurk gladstreek.

Wij zijn dus nu autoloos, waar ik nog niet veel van merkte, aangezien ik er toch al nauwelijks in zat. Het is voor de jongens wellicht niet zo slecht, bedacht ik me nog, om het positieve in te zien van ons teveel aan huizen en gebrek aan auto's. Er worden hier namelijk tegenwoordig kinderen naar school gebracht in goednieuwe witte Porsches. Vriendin2 en ik hebben er ERG om gelachen. En een beetje om gehuild, ook. De Zonen interesseert het natuurlijk niks, maar ik vind het wel aardig, om ze op deze, al dan niet vrijwillige manier, het verschil te laten zien van wat er hier allemaal woont. Bijna geen donkere mensen. Wel mensen met hele grote en nieuwe auto's, maar ook wij, met een schmutzige hond en met zonder auto. Ik vind dat wel opvoedkundig ja. Komt er misschien toch nog wat van ze terecht.

Verder dronk ik natuurlijk in de afgelopen tijd ook een paar glaasjes wijn. Dat u niet denkt dat er hier iets mis gaat of zo.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten